A QuaBLAmodell története:
 
1995
Az első több darabból álló modell kiadása, a 20 55 001 6315-4 pályaszámú
tartálykocsi H0 méretarányban.
Az első ív szárazmatrica elkészítése, mely a MÁV logo H0 méretben volt.

1996
A Villamos fűtőkocsi prototipusa elkészül, az első darabok az év végére, kiadásra
kerülnek.

1997
Folytatódott a modellek készítése TT méretarányban is.

1998
A ContaDry szárazmatrica a sokféle embléma mellett már teher és személykocsifeliratokat is tartalmaz.

1999
Első céges megrendelés, az Alcufer Kft Eas sorozatú nyitott négytengelyes magánkocsija.

2000
A Villamos fűtőkocsi 10-darabos szériában jelenik meg.
Előkészületben a QuaBLA magazin

2001
Év elejére készül el a polistirol lapokból épített V43-as sorozatú villanymozdony.
A teherkocsiszéria első kiadása az Almásfüzítői Timföldgyár poranyagszállító járműve.
Hat év fejlesztőmunka végére, kerskedelmi forgalomba kerül a 129 darabból álló ContaDry
szárazmatrica család.
Megjelenik az első teherkocsi a Tomek Modell cég részére.
A QuaBLA Modellek forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

2002
Az év kihívása az FMK 007-es mérőkocsi épitése volt a MÁV Felépitményvizsgáló Kft részére.
Märklin alapból készültek a MÁV 1047-es tanulmánymodellek.
2003
Az utolsó QuaBLA magazin kiadása.
Hosszas előkészületek után az év végére a weblap is kész lett,
melynek címe: www.quablamodell.hu
2004
Az év sikermodellje a KEG Rt gáztartálykocsija.
A Tomek modellek is felkerülnek a honlapra

2005
A hagyományos QuaBLA széria elnevezése QuaBLA Express-re változik, bevezetésre kerül a
QuaBLA Exclusive sorozat, az öregbített modelleket QuaBLA Originalnak kereszteltük.
Az "Egyedi modellek" elnevezése QuaBLA Specialra változik.
Megszűnik a gyártása a ContaDry szárazmatricának.

2006
Tíz éves munkásságunkat összefoglaló interaktív CD-t jelentettünk meg februárban, egy
MÁV hütőkocsimodell mellékleteként.
Az év márciusától egy korszerűbb, úgynevezett tamponálási technológiával bővítettük
tevékenységünket, egy még magasabb színvonal elérése érdekében.
Bevezettük a QuaBLA Extra sorozatot, mely kivitelezésében, és megjelenésében is egy
magasabb színvonalú termékcsoportot jelenít meg.
Több évre visszanyúló fejlesztő munka előzte meg a MÁV IC kocsiját, mely májusban jelent
meg az első pályaszámvariációval.
Októbertől már nemcsak vasútmodelleket, hanem közúti járműveket is készítünk.
A sorozatot QuaTrucK névre kereszteltük. Az ilyen márkajelzéssel ellátott kamionmodellek,
magyar közúti fuvarozók, szállítmányozók járműveit jelentetik meg, nagy részletgazdagsággal,
rendszámmal, és kiegészítőkkel 1:87-es méretarányban. A kereskedelmi forgalomba is
kerülő modellek maximális darabszáma húsz darab kamionmodell lehet.
Az első modell a Kovács Trans Kft szerelvénye.
2007
A 2007-es esztendő kihívása a TVM tartálykocsija volt, melyen teljesen új technikai
megoldásokat alkalmaztunk.

2008
2008-ban az eddigi munkáink legrangosabb felkérésének tettünk eleget, a Bombardier MÁV Kft megrendelésére, Michaëlle Jean, Kanada főkormányzója részére elkészítettük a harmadik
generációs InterCity modell prototípusát.
Különkiadásként Hungarocamion modelleket is készítünk

2009
A kettőezer kilences esztendő vitathatatlanul két legsikerültebb modellje a Ganzban készült
tengelyátszerelt tartálykocsi modellje, valamint a Rábában épült D sorozatú paklikocsi volt.

2010
Eddigi legkülönlegesebb modellünk a MÁV Faccpp sorozatú önürítős kocsija
H0 méretben elsőként készítettük el a MÁV TRAXX mozdonyát

2011
és a QuaBLAmodell története folytatódik...

Ezen az oldalon megnézheti az értékesítési pontokat.
 
 
  © www.quablamodell.hu 1995-2016