Újdonságaink:
 

 

modell
bemutató

A kilencvenes évek derekán, a Miskolc-Bp. Keleti-Szombathely/Sopron viszonylatú úgynevezett „átlós” gyorsokban a vasúti berkekben „vakvezérlőnek” becézett poggyászkocsi rendszeres vendég volt. Természetesen a vonat közepén, mert ez a kocsi mindig a Celldömölk irányába továbbított stokkban volt besorozva.
A most elkészített modell, tulajdonképpen egy ex vezérlőkocsi, melynek a vezetőfülke berendezésének funkciója megszüntetése után, poggyászkocsivá degradáltak.

A keresztségben először BD, majd a kerépárszállító embléma matricázása után BDbh, kétezertől pedig a BDb sorozatot viselte a karbantartóhely felfestése után. A mi kispaklink a BDbh sorozat variánsát mutatja.
A modellen az eredeti kivitelnek megfelelően a homlokfalon, mind a felső, és alsó fényszórókat megszüntettük, a helyüket betömtük, a sugárvető keretét gitteltük, és síkba csiszoltuk. Hasonló eljárással az ablaktörlő karok helyét is megszüntettük.
A kocsiszínű, ablak alatti kapaszkodókat újezüstből hajlítottuk, majd a kocsi testel megegyező színre festettük. Természetesen, a tetőszellőzőket még a fényezés elött felragasztottuk, a kürtök helyét megszüntettük.

Az ablakokat világosszürkére tamponáltuk. A modell feliratait a korszakra jellemző, az eredeti kivitelnek megfelelően készítettük el.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21216
BDbh
50 55 82-28 150-5
epV
2018. december 5.
       
nagyítható képek
     
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

Köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő szakmai segítségéért.

 
 
     
modell
bemutató

A hatvanas években rengeteg tartálykocsit szerzett be a hazai vasúttársaság.
Különféle vagongyárak ontották a kocsikat.

Sajnos az eredeti kivitelnek a gyári modellek nem minden részletben felelnek meg.

Ezért a mostani kiadásunk alapváltozatához is hozzányúltunk, a lehető valósághűbb megjelenítés érdekében. Átalakítottuk a fékhidat, külön belső korlátot hajlítottunk. A fékállás létráját eltávolítottuk.
A dóm fedél kosarát is átvariáltuk, külön elemként maratott oldalsó létrákat helyeztünk fel. Nem feledkeztünk meg a magyar változaton elterjedt, úgynevezett „tulajdonos” tábláról, amit szintén maratott alkatrészként rögzítettünk a tartálybakon.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
32031
.Uh
20 55 718 9087-5
epIV
2018. november 28.
32032
.Uh
20 55 718 9092-5
epIV

2018. november 28.

32036
.Uh
20 55 715 3002-6
epIV
2018. november 28.
       
nagyítható képek
   
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

Köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő szakmai segítségéért.

 
 
     
modell
bemutató

Emlékezzünk vissza a hírlevelünkre:

http://quablamodell.hu/news/pdf/quabla201707.pdf

A jelen kiadás törzsvásárlóink kérésére készült, a tavalyi kiadás folytatásaként. Másik pályaszám, kicsit más kocsiszekrénnyel. Biztosan jól mutat a testvére mellett, majd a rámpa oldalában.

Ránéztem a vitrinre, és megállapítottam, hogy pőréből gyengén állunk. Mindig is tetszettek a nagy tengelytávú ámde kéttengelyű kocsik. Az idegen eredetű, eredetileg német vasúttársaságnál szolgáló alacsonyoldalfalú jármű a MÁV kötelékében Szu sorozatot kapta. Majd 1968-ban átszámozták, Klm 313-as sorozatnak. Mindkét modellre sarokjelölést tamponáltunk, az alvázfeliratok elhelyezésére is nagy súlyt fektettünk.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
33071
Mu
118 718
epIII
2018. november 10.
33110
Szu
472 104
epIII

2018. november 10.

32110
Klm
20 55 313 5011-9
epIV
2018. november 10.
       
nagyítható képek
   
 

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató

Német partnerünk megrendelésére elkészítettünk egy különleges szerelvényt, amelynek kocsijai az 1970/80-as éveket idézik (Epc. IV).
Az ötletet egy nemrégiben felfedezett kép adta, ezen volt kollegám, aki a „Molaj”-ban jelenleg is mozdonyvezető, hívta fel figyelmemet erre az érdekes színezésre.

Elindult a nyomozás…

1978 májusában, hosszas vitákat követően, végre elkészült a rendelettervezet, mely az addig használatos zöld színvilág leváltásáról intézkedett.
A MÁV arculata középkékre változik. A szabványt szeptemberben elfogadták, és októbertől megkezdődött az átfestés. A járműjavítóban nyár elején hallottak a tervezetről, azonban már az életbe léptetés elött, a fővizsgán ott tartózkodó 317-est lefújták RAL5009-re.
Felmerült egy tisztázatlan pont: mi legyen a homlokfallal? Volt, aki úgy hallotta, hogy a V43-as színtevéhez hasonlóan citromsárga lesz az ablak alatt, mások úgy érveltek, hogy azért nincs semmi a rendeletben, mert marad a bajusz. Ez a rész sajnos hiányzott a kékfestőbe került szabvány példányából. Hosszas fejtörés következett, majd ahelyett, hogy megkérdezték volna az illetékeseket, visszafestették a bajuszt a vezérlő orrára.

Augusztusban kigördült az első kék BDt a kackiás, kis bajuszkával. Minden bizonnyal több felelős beosztású vezető arca eperszínűre változott, és nevezettek tán az infarktus határáráig is eljutottak, de már nem volt mit tenni. Sorozatban érkeztek a vagonok, és a szűk ütemtervbe egyszerűen nem fért bele a BDt orrának az átfestése sárgára. Így történt, hogy a következő fővizsgáig a kocsi a jól mutató bajuszt viselte. Főként az oroszlányi ingába, illetve az Oroszlány–Budapest viszonylatú gyorsított személyvontba került a besorozott vezérlő.
A vagon létezését igazoló színes fotó Tatabánya alsón készült 1979. augusztusának végén, amikor a legférfiasabban kinéző BDt az oroszlányi inga indulására vár.
A fotót Dr. Kubinszky Mihály készítette, megtalálható a Magyarország mozdonyai című páratlan kiadvány 217. oldalán. A modell egy négyrészes szett részeként jelenik meg Bhv–Bhv–Apv–BDt összeállításban. Törekedtünk arra, hogy még a két Bhv is a lehető legkülönlegesebb legyen, ezért az eredeti kivitelnek megfelelően két különböző tetővariánssal jelenítjük meg.
Az Apv nyolc Csesznyikov tetőszellőzővel mutatkozik, eddig ez a változat semmilyen formában sem jelent meg. A negyedik vagon a BDt – a hab a tortán. Mivel a hetvenes évek elején a kapcsolófülkék még nem voltak beépítve, ezért a kocsiszekrényre jellemző előtérablakokat kialakítottuk a modelleken. Az ablakokat szürkére tamponáltuk.
A BDt, az eredeti fotón is látható ablakráccsal készült, amely alatt fotómaratott ablaktörlő található. A járművek a korábbi gyakorlatnak megfelelően fémkerekekkel, valamint belső berendezéssel, jelennek meg.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21202
Apv
50 55 10-27 003-4
epIV
2018. október 12.
21236
Bhv
50 55 20-27 907-4
epIV
2018. október 12.
21237
Bhv
50 55 20-27 919-2
epIV
2018. október 12.
21301
BDt
50 55 82-27 317-1
epIV
2018. október 12.
       
nagyítható képek
 

További információ a jelenlegi, és a következő kooperációban kiadandó modellekről a +49 6103 2001 1981-es telefonszámon, valamint a quabla.germany@web.de e-mail címen lehetséges.

Köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő szakmai segítségéért.

 
 
     
modell
bemutató

Hetven éve született Domonkos András, a magyar vasútmodellezés klasszikusa, aki egész nagy- és modellvasúti pályafutását Szegeden töltötte.
Generációk nőttek fel, szerették meg a vasútmodellezést az akkor még kizárólag általa készített magyar vonatkozású vontatójárművek révén.
Méltó társaival az ország egyik első modellező klubját szervezte meg. A nemes, ám Bandi bácsi 2009-es eltávozása folytán egyben szomorú évforduló, különleges apropót kínál, hogy a QuaBLA Modell legújabb teherkocsikiadása Domonkos Andrásnak állítson emléket.

A szegedi fűtőház – mely Bandi bácsi szolgálati helye volt – üzemanyagszállító kocsija hosszú évtizeden állt a körfűtőház oldalában. A modellt az eredeti tartálykocsinak megfelelő kivitelben jelenítjük meg.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
32949
Xs
30 55 706 5221-7
epIV
2018. szeptember 15.
       
nagyítható képek
 

A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató

Az ötödik, és a hatodik korszak kedvelőinek készítettük, az ország hálózatán közlekedő poggyászteres járműveket.

Az első variáns a hatodik korszakban használatos feliratelrendezéssel mutatkozó BDbh kocsi, melynek érdekessége a módosított alvázfelirat, természetesen az eredetinek megfelelően. A kocsi oldalfalán új grafikájú kerékpárló lett elhelyezve. A kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket világosszürkére tamponáltuk. A különféle alkatrészeket kis zacskóban mellékeljük.

Poggyászteres kocsik mozgássérült szakasszal

A fogyatékos emberek hátrányainak enyhítése, esélyegyenlőségük megalapozása, illetve a társadalom szemléletmódjának megváltoztatása érdekében az Országgyűlés a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló, 1998. évi XXVI. Törvényt alkotta, amely 1999. január 1-től lépett hatályba.
A hazai vasúttársaság e célból több járművét átépítette, alkalmassá téve, a kerekes-székes utasainak kényelmesebb kiszolgálásának érdekében. A következő kiadásunk három kocsit mutat be, két ötödik, és egy hatodik korszakos változatot.
Tulajdonképpen az eredeti járműveken található feliratok, és festési változatok különbözőségét mutatjuk be a kezdetektől, a jelenleg használatos variációjáig. Felhívjuk szíves figyelmüket a külön elemként felhelyezett kerekesszék emelő berendezés külső alkatrészének rendkívüli sérülékenységére!

Az első átépített kocsi (21214) sötétszürke tetővel világos szürke ablakkal jelenik meg, a kocsi ablakosztásában inverz kerekesszék látható.


A kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket világosszürkére tamponáltuk. A kerekesszék emelő berendezés külső elemeit 0,1 és 0,2 mm-es maratott alkatrészekből építettük, és külön elemként fényeztük, majd két csepp ragasztóval tettük a helyére. A modell a kilencvenes évek feliratelrendezésének megfelelően jelenik meg. Itt még a X-szel áthúzott cigarettát tiltó piktogram volt használatban.

A kocsitípus második festés és felirat variációját, kiadásunk 21215-ös cikkszámú modellje mutatja.

A kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket középszürkére tamponáltuk. A tető világosszürke. A kerekesszék emelő berendezés külső elemeit 0,1 és 0,2 mm-es maratott alkatrészekből építettük, és külön elemként fényeztük, majd két csepp ragasztóval tettük a helyére.

A modell a millenniumi időszak feliratelrendezésének megfelelően jelenik meg. Feltűnő a két mértben és a két különböző helyen elhelyezett kerekesszék piktogramja.

A harmadik variáns a hatodik korszak járműve, az impozáns START logó, és a legújabb osztályjelölés a ma használatos feliratnormának felel meg.

A kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket világosszürkére tamponáltuk. A tető sötétszürke. A kerekesszék emelő berendezés külső elemeit 0,1 és 0,2 mm-es maratott alkatrészekből építettük, és külön elemként fényeztük, majd két csepp ragasztóval tettük a helyére.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21212
BDbh (hon: Debrecen)
50 55 82-28 111-7
epVI
2018. május 31.
21213
BDh (hon: Bp. Déli)
50 55 81-27 011-1
epVI
2018. augusztus 16.
21214
BDh (hon: Bp. Nyugati)
50 55 81-27 010-3
epV
2018. augusztus 16.
21215
BDbh (hon: Bp. Nyugati)
50 55 82-28 116-6
epV
2018. augusztus 16.
       
nagyítható képek
 

A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

Köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő szakmai segítségéért.


További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató

Ezerkilencáznyolvanötben Naumann Ferenc, Sopron állomás egyik mellékvágányán fotózta a számára ismeretlen, még sohasem látott fedett teherkocsit.
Közel harminc év múlva 2014.10.31.-én a QuaBLA Modell gondozásában a DOM MODELS részére megjelent a modell változat is.

Az eredeti jármű a Kőbányai Sörgyár bérleményeként koptatta a vaspályákat, a kocsit 1942-ben gyártották Németországban Oppeln sorozatként.
A sörgyárnak csak ez az egy ilyen típusú fedett kocsija volt, gondoltuk akkor, meg voltunk győződve, hogy nem lesz folytatás. Az idén tavasszal Németországban vendégségben, láttam egy vasúti oktatófilmet, melyben 5 különféle típusú Söröskocsi egy tehervonatba volt besorozva. Természetesen a címét nem jegyeztem meg, de Iván Zoli barátomnak is rémlett valami, és üzenetben átküldte a film címét: Kiskocsi közlekedik.

A filmben szerepelnek a sörösök, sajnos én nem ezt a filmet láttam, de semmi gond legalább íme a bizonyíték, hogy nem csak az egy típus létezett. (A német filmet tovább keressük)
Ezért most egy újabb oppelni, és egy lapostetős kocsivariánssal jelentkezünk a M&H gondozásában a flotta bővítése végett.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
34004
Gklm
06 55 112 3612-0
epIV
2018. július 10.
34005

Gklm
06 55 112 3605-4
epIV

2018. július 10.
       
nagyítható képek
 

A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

Külön köszönet Iván Zoltánnak szakmai segítségéért!


További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató

Igazi sikertörténet a QuaBLA modell történetében a Posta Bhv járműcsalád.

Az első kiadás 2015.12.13-án jelent meg 45 + 5 vezérlő szettel, és duplaennyi betétkocsival. A modellek a boltból egy hét alatt elfogytak.

A második eresztés, 2016.09.27-én került a Modell & Hobby központi üzletébe. A darabszám 245 betétkocsit mutatott. A harmadik kiadásunk, 2016.12.16-án 35db vezérlő + 35db betétkocsi volt.

Részünkről be is fejeztük volna a MÁV verzió kiadását, de a M&H, és mi is rengeteg levelet kaptunk, mintegy követelve még egy kiadást. Különkiadással, megbecsült vásárlóinknak kedvezve, 50 egység, választható pályaszámú betétkocsival, melynek nagyrésze előrendelésre készült, ünnepeltük e modellcsalád negyedik kiadását.
Most, itt a régóta áhított START variáns 50 szettel, és 4 különböző pályaszámú betétkocsival korlátozott darabszámban.

Külön köszönetünket kívánjuk kifejezni a Dunakeszi Járműjavítónak, valamint Zlatnyik Ferencnek áldozatos segítő munkájukért!

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21315
Bdt
50 55 80-05 454-0
epVI
2018. június 30.
(21316)
Bhv
50 55 20-05 804-9
epVI
2018. június 30.
21333
Bhv
50 55 20-05 775-1
epVI
2018. június 30.
21334
Bhv
50 55 20-05 794-2
epVI
2018. június 30.
21335
Bhv
50 55 20-05 796-7
epVI
2018. június 30.
21337
Bhv
50 55 20-05 811-4
epVI
2018. június 30.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Húsz éves a QuaBLA!

Kétezertizenöt augusztusában kellett volna írni a fenti címet, de lekéstük a saját szülinapunkat. Azóta is sok szép modellel örvendeztettük meg vásárlóinkat, biztosan elnézik nekünk, hogy a 20. évfordulós, jubileumi modellel, "megcsúszva" jelentkezünk.

A törzsvásárlóink türelmes emberek, még soha nem rótták fel, ha több időt vesz igénybe egy sorozat elkészítése, mint a tervezett időpont. Ezért köszönet jár minden partnerünknek!

A választás a MÁV Gbgs sorozatú fedett kocsiból átépített Hbills sorozatú kocsira esett. Az első jármű Debrecenben készült, 225 0. sorozatként, a nagyszéria Miskolcon a keresztségben a 227 4.000-es számot kapta.

A modellváltozat Piko bázison, eredetileg ikerkocsiként kiadott szériából lett átfestve, és feliratozva az eredeti járművekhez hasonlóan.

Köszönetünket fejezzük ki az eddigi kitüntető bizalomért, a jövőben is azon leszünk, hogy vásárlóink, partereink megelégedésére, minél több modellel örvendeztessük meg Önöket!

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
31782
Hbills
21 55 225 0000-2
epV
2018. május 24.
Hbills
21 55 227 4001-2
epV
2018. május 24.
       
nagyítható képek
   
 

A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

Külön köszönet Gidofalvi Editnek, és Győrfi Anikónak szakmai segítségségükért!

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
A hatodik korszak kedvelőinek készítettük, az Észak-Alföld, valamint Észak-Magyarország térségében közlekedő járműveket.

Valamennyi kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket világosszürkére tamponáltuk.

A modellcsalád kivitele a legújabb feliratozási normának felel meg, az alvázfelirat tartalmazza a honállomáson kívül a karbantartó hely feliratát is.
A vezérlőkocsi kivételével, a következő revízió sárga elemeit, az eredetinek megfelelően feliratoztuk. Valamennyi modell lépcsőjét fehérre tamponáltuk.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21158
By
50 55 20-17 390-5
epVI (honá.: Debrecen)
2018. március 19.
21211
BDh
50 55 81-27 023-6
epVI (honá.: Miskolc)
2018. március 19.
21235
Bhv
50 55 20-07 600-9
epVI (honá.: Debrecen)
2018. március 19.
21300
BDt
50 55 82-27 137-3
epVI (honá.: Debrecen)
2018. március 19.
       
nagyítható képek
 

A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

Külön köszönet Zlatnyik Ferencnek szakmai segítségéért.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Kettőezer-tizennyolc első kiadását a TT méretarányt kedvelő partnereinknek szánjuk.

Az 1970-1971 között épült győri Y-kocsik első festési variánsával jelentkezünk.

A négyféle pályaszámú indigókék másodosztályú kocsik valamennyi negyedik korszakos gyűjtő féltett darabja lehet.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
71121
Bm
51 55 20-41 010-8
epIV
2018. január 20.
71122
Bm
51 55 20-41 013-2
epIV
2018. január 20.
71123
Bm
51 55 20-41 030-6
epIV
2018. január 20.
71124
Bm
51 55 20-41 048-8
epIV
2018. január 20.
       
nagyítható képek
   
 

A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

Külön köszönet Zlatnyik Ferencnek szakmai segítségéért.


További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Mindig csodálkoztam külföldi megrendelőim modellgyűjtési szisztémáján… Csak és kizárólag szerelvényekben gondolkodnak, ha modellvásárlásra, vagy készítésre adnak megbízást.

Ezért döntöttem úgy, elkészítek egy elővárosi és egy távolsági személyvonatot. Plusz egy kivételt, mert az erősíti a szabályt!

A fehérvári „inga”

Nyilvánvaló, hogy a Bhv sorozat nem maradhat ki a szórásból, ezért egy Székesfehérvár-Budapest-Déli Pályaudvar viszonylatú személyvonatra esett a választás.
Az ötödik korszak végére jellemző feliratelrendezéssel és színvilággal mutatkozik a három különböző pályaszámú Bhv, továbbá a hozzájuk tartozó BDbh.

Valamennyi kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat szürkével vagy kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket világosszürkére tamponáltuk.
A modellcsalád kivitele a kilencvenes évek végére datálódik, az alvázfelirat tartalmazza a honállomáson kívül a karbantartó hely feliratát is, valamint ekkor kerültek fokozatosan bevezetésre a nem dohányzók érdekeit figyelem bevéve a cigarettafüst-mentes kocsik.
Ebben az időszakban lettek Fehérvárról elállomásítva a BDt vezérlőkocsik, cserébe BDh vagy BDbh vagont kapott valamennyi szerelvény.

A távolsági

Személy szerint nagy kedvencem a By kocsitípus, és a hozzátartozó Ap, vagy Apv első osztályú vagon.
A kilencvenes évek távolsági személyvonatai a Déliből indulva akár a Hegyeshalmi végpont felé, akár Fehérvár, Kanizsa irányába ilyen kocsikból lettek kiállítva. A Balatoni vonalon az étkezőkocsi sem hiányozhatott.
Emlékszem, hogy esetenként az egyes fővonalon is előfordult személyvonatban az „etető” az osztályos kocsik között. Nyilván a szerelvényforduló miatt nem vették ki… A négyféle pályaszámú By azonos festéssel készült.
A két első osztály (az egyik Ap, a másik Apv) különböző festésű feljáróajtót kapott. A „bolhás” kocsik az eredeti kivitelnek megfelelően nyolc darab tetőszellőzőt kaptak.
Az étkező csakúgy, mint a többi kocsi, természetesen a Délibe van állomásítva. A szürkére tamponált ablakkeretek ezekről a modellekről sem hiányozhatnak. Az első osztályú kocsi tetején lévő Kuck-Kuck szellőzőből nyolc darabot helyeztünk el, az étkező is az eredeti kivitelt másolja.
A konyhaoldalon a valoságnak megfelelően helyeztük el a szürke ablakokat, majd belülről fehérre festettük.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21137
Bhv
50 55 20-07 474-9
epV
2017. november 17,
21138
Bhv
50 55 20-07 555-5
epV
2017. november 17,
21139
Bhv
50 55 20-07 780-9
epV
2017. november 17,
21210
BDbh
50 55 82-28 110-9
epV
2017. november 17.
21146
WRy
50 55 08-17 000-6
epV
2017. november 17,
21154
By
50 55 20-17 333-5
epV
2017. november 17,
21155
By
50 55 20-17 366-5
epV
2017. november 17,
21156
By
50 55 20-17 398-8
epV
2017. november 17,
21157
By
50 55 20-17 399-6
epV
2017. november 17,
21200
Apv
50 55 10-27 072-9
epV
2017. november 17,
21201
Ap
50 55 10-27 073-7
epV
2017. november 17,
       
nagyítható képek
 

A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

Köszönet Iván Zoltánnak (KiskuNmodell)

Külön köszönet Zlatnyik Ferencnek szakmai segítségéért.


További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató

Igazi sikertörténet a QuaBLA modell történetében a Posta Bhv járműcsalád.

Az első kiadás 2015.12.13-án jelent meg 45 + 5 vezérlő szettel, és duplaennyi betétkocsival. A modellek a boltból egy hét alatt elfogytak.
A második eresztés, 2016.09.27-én került a Modell & Hobby központi üzletébe. A darabszám 245 betétkocsit mutatott.
A harmadik kiadásunk, 2016.12.16-án 35db vezérlő + 35db betétkocsi volt.

Részünkről be is fejeztük volna a MÁV verzió kiadását, de a M&H, és mi is rengeteg levelet kaptunk, mintegy követelve még egy kiadást. A jelenlegi különkiadás megbecsült vásárlóinknak kedvezve, 50 egység, választható pályaszámú betétkocsival, nagyrésze előrendelésre készült, melyekkel ünnepeljük e modellcsalád negyedik kiadását.
A személyiségi okok miatt név nélkül a számtalan elismerő, és köszönő levelekből közkincsé teszünk egy részletet, melyekkel igazoltan büszkén vállaljuk ezt a kiválóan megtervezett, Fuggerth Péter úr segítségével létrejött a QuaBLA Modell szortimentjének kiváló egységét.

"Tisztelt Uraim!
Szeretném megköszönni áldozatos munkájukat a magyar modellek létrehozásában, gratulálok a minőséghez és a lehető legnagyobb precizitáshoz! Megvettem az ingavonati mindhárom kocsit és az abban található felhívásnak megfelelően jelzem, hogy a további tervezett kocsikból is meg kívánom vásárolni amelyeket terveznek készíteni.
Szeretteik körében Áldott Boldog Karácsonyt Kívánok mindannyiuknak.
Köszönettel: H D 2015 Karácsonyán."

Külön köszönetünket kívánjuk kifejezni a Dunakeszi Járműjavítónak, valamint Zlatnyik Ferencnek áldozatos segítő munkájukért!

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21314
50 55 80-05 421-9
epV
2017. szeptember 12.
       
nagyítható képek
       
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Törzsvásárlóink kérésének megfelelően, további iparvasúti gépekkel jelentkezünk.
Éppen egy esztendőnek kellett eltelnie, hogy a MOL A26 011-es mozdonya mellé, a testvérét az A26 005-ös gépet is a gyűjteményünk részéket kezelhetjük.
A két mozdony között a szembetűnő különbség, hogy a 005-ös főkeretén a VI. korszaknak meg-felelően, a vasúti szakzsargonban az úgynevezett „telefonszámos” feliratozás mutatkozik.

Nem felejtkeztünk meg a maratott gyári táblák felhelyezéséről sem. A negyedik korszak kedvelői biztosan örülni fognak a Ganz Mávag egykori tolató gépének, mely információink szerint a Máv Dunakeszi Járműjavítóban is volt „vendégművész”. A mozdony oldalfalán az egykori cég logóját az eredeti gépnek megfelelően jelenítettük meg.

A Bakonyi Erőmű (Ajka) gépe az ötödik korszakos változatát mutatja. Mindhárom kiadásunk hűtőtakarós kivitelben jelenik meg.

Valamennyi változatot újrafestettük, az ütközőszár is megkapta a mozdony színét. A sárga-fekete sraffozást és a tányérokat is tamponáltuk, utóbbit fehér munkavédelmi kerettel.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
11265
A26 005
epVI
2017. július 25.
11266
A26 018
epV
2017. július 25.
11267
A26 021
epIV
2017. július 25.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Az eredeti járművek beszerzése 1985-ben történt. Akkor 10 kocsi érkezett, már 70-80-as középszámmal.
A hálókocsik keresztül-kasul futkároztak az OSZZSD-tagországok vasútjain, főleg a gyakran félnapos késéssel közlekedő fekte tengeri idényvonatokban.
Mint érdekességet adjuk közre, hogy a flottából egy darab kormányzati célokat szolgált, és erre utalóan sötétzöld színezést kapott.

Jelen hálókocsi modellkiadásunkban három kocsitípus szerepel, kétfajta kék, és egy zöld. A keletnémet Y-járműből átépített pályafenntartási mérőkocsi az 1990-es évek végén állt szolgálatba. Ebből a járműből az V. és VI. korszakbeli variánst adjuk ki.

Külön köszönet Zlatnyik Ferenc szakmai segítségéért.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
71501
61 55 99-80 001-2
epV
2017. július 4.
71502
61 55 99-80 001-3
epVI
2017. július 4.
71115
61 55 70-80 007-3
epV
2017. július 4.
71116
51 55 70-80 002-6
epV
2017. július 4.
71117
51 55 70-80 008-3
epV
2017. július 4.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
A millennium évében, a komáromi sörgyárba szlovák felségjelű kéttengelyű kocsik érkeztek. Bevallom, nem rajongtam az álltalában 5-6 kocsiból álló malátás leadásnak.
A MOL-os kollegákkal mindig megjegyeztük, miért nem tudnak a „Tóthék” négytengelyesből kettőt küldeni, hiszen a nagy koporsóval, éppen fele munkánk lett volna.
Almásfüzitőn mindig is sokféle kocsi fordult meg, de amikor 2005-ben az „Aladárban” (Hegyeshalom–Füzitő között közlekedő tehervonat) felfedeztem MÁV-pályaszámmal az én ismereteim szerinti szlovák malátást, azt hittem, rosszul látok! Egy kis számítógépes adatgyűjtés után képben lettem rögtön.
A felfedezett kocsi, ÖBB-eredetű, majd az is kiderült, hogy volt egy cég, amely záhonyi megrakással műtrágyát fuvaroztatott különböző állomásokra. A kocsit sajnos nem tudtam lefotózni, mert éjszaka volt.
Következő szolgálatomban megkerestem a rendszerben, hogy éppen hol tartózkodnak az ex ÖBB, most már MÁV-kocsik, majd másnap elfordítottam a kulcsot az autóban, és Kiskunfélegyházán utolértem egy adag műtrágyást.

A kettöezer-ötös kirándulás eredménye a most három pályaszámmal megjelenő Tillig bázisra készült TT-kiadás, melyeket az eredeti kivitelnek megfelelően különböző feliratelrendezéssel készítettünk el.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
81247
.Tds
42 55 073 3326-7
epV
2017. június 9.
81248
.Tds
42 55 073 3403-4
epV
2017. június 9.
81249
.Tds
42 55 073 4066-8
epV
2017. június 9.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Az 1910 előtt hazánkban hat kisebb nagyobb kőolaj-finomító működött. Ezek a feldolgozók világító petróleumot, később benzint, és gázolajat gyártottak.
Az amerikai tulajdonú Vacuum Oil Company (VOC) Rt. az általa felfedezett és erről nevet kapó vákuum technológiával rendelkező finomító építését vasúti, közúti és hajózási lehetőséggel rendelkező Füzitőpusztán 1904-ben kezdte meg ásványolaj finomítójának építését.
1904-től 1907-ig az üzemek építése, próbaüzemi gyártások, a személyzet betanítása történt meg. Az üzemszerű termelést 1907-től kezdték meg a Monarchiából érkrző galíciai paraffinos kőolaj feldolgozásával.
1949-ben államosították, majd létrehozták az Almásfüzitői Ásványolaj-ipari Nemzeti Vállalatot. Nevét 1962-ben a Szőnyi Kőolajipari Vállalattal való egyesülése után: Komáromi Kőolajipari Vállalatra változtatta. Ma a MOL Rt tulajdonában, főként kenőolajokat gyártó cég, Almásfüzitőn meghatározó szerepet játszik a vasúton tartálykocsiban fuvarozott áruk tekintetében.

Törekedtünk az eredeti járműveknek megfelelően elhelyezni a feliratokat, ügyelve arra, hogy két kocsin teljesen más a feliratelrendezés, a tulajdonostáblán, és a tartálytesten egyaránt.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
82012
.Uh
20 55 001 6311-3
epIV
2017. május 18.
82013
.Uh
20 55 001 6307-1
epIV
2017. május 18.
       
nagyítható képek
 
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
1981-et mutatott a naptár. Az iskolában menő dolognak számított, ha valakinek PIKO, vagy Zeuke modellvasútja lehetett, pláne, ha a gyűjteményében magyar kocsit is találtunk.
Balogh Pistinek volt egy fedett G kocsija H0-méretarányban, amit a szobában összerakott körpályán mindig nagy csodálattal szemléltünk.

TT-ben is álom maradt csupán. A rokonok, barátok, NDK-ból hazajövet mindig hoztak egy kis csemegét. De MÁV-kocsi nemigen volt köztük. Pesten a boltokban is hiány mutatkozott.
Sajnos nekem sem volt meg a G kocsi, sok - sok év után, sikerült beszerezni egy viharvert modellt, de mai szemmel ez már csak a régi dolgok felidézésére jó.

2017 fordulópont a QuaBLA Modell történetében, májusban „az ideális méretben” is kiadjuk a szóban forgó fedett kocsit, bemutatkozva a TT gyűjtőknek a QuaBLA kisszériás modelljével.
A jövőben tervezzük TT méretarányban is a lehető legszélesebb kínálatot megjelentetni a Modell&Hobby gondozásában.

Jelen modellünket huszonegydarabos sorszámozott, egyszeri kiadásként jelentetjük meg. A QuaBLA modellekhez minőségi bizonyítványt állítunk ki a korábbi hagyományos kiadásainknak megfelelően.
2006 január elseje óta a QuaBLAmodell PDF alapú hírlevélben értesíti partnereit, vásárlóit a legújabb modellekről és más, a QuaBLAmodellt érintő változásokról. A TT hírlevélre feliratkozhat e-mail-ben

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
83925
Gu 146 417
epIII
2017. május 3.
       
nagyítható képek
     
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Mindannyian emlékezünk a halhatatlan Hofi Géza 1981-es szilveszteri kabaréjára?
A Kádár-rendszer társadalmi feszültségeinek levezetője először merte nyíltan megidézni vicceivel a Rákosi-rendszer rettenetét. Jólesett nevetni akkor, egy másfajta diktatúrában a múlttá váló félelmen. …És jólesik nevetni még most is…

Hofi Géza viccére emlékezve adjuk közre a típusazonos Tillig-bázisból a Magyar Államvasutak idegen eredetű, a második világháborúban itt rekedt élőállatszállításra alkalmas, két rakszintű vasúti teherkocsijait.

A kidolgozás kifinomult minősége ezúttal sem marad el a korábbi QuaBLA-kiadásoktól.

Érdemes megfigyelni az apró részletek szépségeit: az alvázfeliratok, jelek és tartozékok valóság-szerűségét. Külön kihívást jelentett a faszerkezetű kocsitest fém alkatrészeinek imitációi közé történő milliméteres nagyságrendű feliratozás.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
33070
Mu 118 710
epIII
2017. május 3.
       
nagyítható képek
   
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
A MÁV 1978-ban szerezte be a 07 sorozatú vágányszabályzó gépeit.

A mostani kiadásunk mind a két beszerzett gép modellváltozatát mutatja be.

A Liliput cég motorizált modelljei maximálisan megfelelnek az eredeti kivitelnek. A feliratozásnál törekedtünk az eredeti járműnek megfelelően elhelyezni a feliratokat és alkatrészeket.

A modellekhez csatolt certifikátban, további képet találhatnak az eredeti aláverőgépről.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
11521.1
ASA-221
epIV-V
2017. május 3.
11522.2
ASA-222
epIV-V
2017. május 3.
       
nagyítható képek
 
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Mikor évekkel ezelőtt kezembe került a jelen kiadású kocsi hasonló fotója, legyintettem csupán.
Ha sem a betűtípusok, sem a feliratok tekintetében nem tudom százszázalékosra elkészíteni, akkor inkább nem lesz belőle modell!

A másodkorszakos járművek kapcsán amúgy is csak a ködben tapogatóztam. Bár ez a tény sok lelkes „pályatársat” a mai napig a régiségből felbukkanó modellek kiadásakor sem riaszt el. (Emlékszünk Hofira? – Kinek nem inge, ne vegye magára, kinek inge, öltözködjön föl!)

Aztán eltelt pár év, és most, huszonkét év szakmai tapasztalatával a hátam mögött, és a rengeteg háttéranyag felhasználásával, Fleischmann-bázisra a Fortepanon talált fotó alapján kiadjuk a QuaBLA első másodkorszakos tartálykocsiját.
A tartálytest bakját rézmaratással egészítettük ki, mely megadja a korszak tartálykocsijainak jellegzetes formavilágát.

A Horthy-korszak bauxitvörösét hiába keressük a RAL szabványban, több év kutatómunka szükségeltetett az akkori színvilág megjelenítéséhez. Magyar és külhoni festékgyárak szakmai útmutatásai és szakértői tanácsaik alapján bátran jelenthetjük, hogy a színt megleltük, és a jövőbeni kettes korszakú modelleken alkalmazni is fogjuk.

Külön köszönet Kugyelka János úr magas színvonalú szakmai segítségéért.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
34948
R 511 480
epII
2017. március 11.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató

A TRAXX egy platformalapú villamos- és dízelmozdonycsalád, melyet a Bombardier Transportation gyárt. A rövidítés a Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility angol kifejezésből ered.

Az államvasutak 2007 őszén írt ki egy új villamos mozdony beszerzési pályázatot. A pályázatra a Siemens az EuroSprinterrel, az Alstom a Alstom Prima és a Bombardier Transportation a TRAXX mozdonycsaláddal jelentkezett.
A pályázatot a Bombardier cég nyerte, így ők szállították a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. részére a 25 db többáramnemű mozdonyt. A 2008. november 25-én megrendelt mozdonyok első példánya 2010 október 23-án érkezett meg.

Piko bázisból készítettünk három variánst, mely a Modell&Hobby különkiadásaként jelenik meg.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.  

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21484
91 55 0480 013-6
H-Start
epVI
2015. július 11.
21485
91 55 0480 004-5
H-Trakció
epVI
2015. július 11.
21486
91 55 0480 020-1
H-Start
epVI
2015. július 11.
nagyítható képek
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
   
  © www.quablamodell.hu 1995-2016
utoljára módosítva: