Újdonságaink:
 

 

modell
bemutató

Az aradi vértanúk az a 12 magyar tábornok és egy ezredes, akiket az 1848–49-es forradalom és szabadságharc leverése után, az abban játszott szerepük miatt Aradon kivégeztek.

Bár ezen honvédtisztek száma tizenhat, a nemzeti emlékezet mégis elsősorban az 1849. október 6-án kivégzett tizenhárom honvédtisztet nevezi így, gyakran használva a tizenhárom aradi vértanú, illetve az aradi tizenhármak elnevezést is.

A tizenhat tábornoki szettet, mely három különböző formában kialakított betétkocsiból, és egy vezérlőkocsiból áll, a jeles évforduló emlékére privát kiadásban adjuk ki.

A vasúti szakzsargonban „tábornokinak” nevezzük a sötétzöld oldalfalon megtalálható vörös sávval felfestett kocsikat.
Az elnevezés a tábornoki egyenruha nadrágján lévő piros hosszanti csíkról kapta nevét. Ezt a száz járművet tulajdonképpen azért jelölték meg vörös sávval, hogy a végrehajtó személyzet számára egyértelműen elkülöníthető legyen a fővonali 100km/h-val közlekedő azonos típusú kocsiktól.

Jelen járművek sebessége maximálisan 80 km/h lehetett az EV54a típusú hajtómű áttétele miatt.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modellek
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
23130
Bahv
Bahv 4003
epIV
2019. október 06.
23131
Bahv
Bahv 4005
epIV
2019. október 06.
23132
Bahv
Bahv 4051
epIV
2019. október 06.
23139
Bat
Bat 5981
epIV
2019. október 06.
       
nagyítható képek
 

A modellkészlet megjelent 2019. 10. 06.-án Németországban.

Köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő útmutatásiért.

 
 
     
modell
bemutató

A második világháború idején – 1942-ben – a Német Birodalomnak szüksége volt nagy mennyiségű, könnyített szerkezetű, üzemanyag-szállításra alkalmas tartálykocsikra.
Német hagyományként a kocsitípus a gyártómű alapján az „uerdingeni” nevet kapta.

A tartálykocsik kétféle kivitelben készültek. A háború befejeztével az épen maradt járműállomány szétszóródott a háború sújtotta országok vasúti hálózatán. A Magyarországon rekedt kocsik később MÁV felirattal futottak.

A most kiadott kétféle szerkezetű tartálykocsik, legutoljára, a KOMÁROMI KŐOLAJIPARI VÁLLALAT állagában, 1985-ig voltak forgalomban. A főkeret nélküli, Roco bázisú kocsi különleges formavilágával, igazán különleges darab, a hagyományos főkeretes, Piko alapú testvére mellett.
A modelleket az eredeti kocsiknak megfelelő, utolsó feliratozási variánsának megfelelően jelenítettük meg.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modellek
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
32019
.Uah
20 55 005 5101-4
epIV
2019. szeptember 10.
32025
.Uah
20 55 005 5117-6
epIV
2019. szeptember 10.
       
nagyítható képek
 
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.


 
 
     
modell
bemutató

A Dunakeszi Járműjavító a MÁV megrendelésére gyártotta le 1972-ben az akkortájt igen korszerű belforgalmú könnyűszerkezetű By sorozatú személykocsi típusát.
Az első száz jármű (20-17 000 - 099) Miskolcra lett állomásítva. Az akkori korszaknak megfelelően a szekrényt sötétzöldre fényezték, a pályaszámok felfestése azonban már az 1968-ban hatályba lépett UIC döntvénynek megfelelően kerültek elhelyezésre.

A pályaszám környezetében az úgynevezett „indigókék” gyorsvonati kocsikon alkalmazott „döntött MÁV” embléma mutatkozik, azonban a „színes” kocsiknál kisebb méretben. Ebből a sorozatból a legelső pályaszámú, az eredeti kivitelnek és színvilágnak megfelelő modellt készítettünk.

A másik sötétzöld a 100-as pályaszámú, melynek első, gyártáskori honállomása a Keleti pályaudvar. A modellt az eredeti kivitelnek megfelelően már az újabb feliratozási norma szerint készítettük el, Nagy Imre fotói alapján.

A hetvenes évek közepén legyártott By kocsik az első kiadástól eltérően már világoszöld színben gördültek ki a Járműjavítóból. Ez a korszak az útkeresés időszak volt a magyar vasúttársaságnál, gondoljunk bele a megannyi különféle (átmeneti) festésű V43, M62, M41, M40-es típusú mozdonyaink színezésére.
Az 1977-es fővizsgás Nyugati pályaudvarra honosított modelleken az 1973. januárban bevezetett MÁV emblémát is megtaláljuk, melyet a hetvenes évek közepén valamennyi teherkocsira, és nagyobb számban a személykocsik oldalfalára is felfestettek. Ezen a változaton is, már az új kocsiosztály jelölést, és a hozzá tartozó piktogramokat jelenítettük meg.

Érdekesség, hogy a By kocsikat katonai felhasználásra alkalmas céllal készítették. A 80-as évek közepén un. Kórházvonatra alakítottak át több kocsit és a Nyugati pályaudvaron álltak készenlétben.
Említésre méltó, hogy DR vasút, szintén a 80-as évek közepén, személykocsi problémákkal küszködött.
A kocsihiány átmeneti megoldására 30darab By kocsit küldött a MÁV kisegítés céljából a DR vasútnak.

A Modell&Hobby megrendelésére, Fuggerth-QuaBLA kooperációban készült negyedik korszakos modellek, biztosan jól mutatnak a korban hozzáillő vontatójárművekkel a vitrinben, és a terepasztalon egyaránt.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modellek
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
22146
By
50 55 20-17 000-0
epIV
2019. július 9
22147
By
50 55 20-17 100-8
epIV
2019. július 9
22148
By
50 55 20-17 180-0
epIV
2019. július 9
22149
By
50 55 20-17 199-0
epIV
2019. július 9
       
nagyítható képek
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

Köszönet Nagy Imre fotóiért. Külön köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő útmutatásiért.

 
 
     
modell
bemutató

A nyolcvanas évek közepe táján furcsának ható úgynevezett „telikék” festéssel mutatkozott, költség- hatékonysági okokból, több belforgalmas távolsági, ill. elővárosi személykocsi típusa, a hazai vasút-társaságnak.
Az impozáns megjelenésű, most megjelenő modelljeink, érdekes színfoltjai lehetnek a klasszikus MÁV színtervű személykocsi modellek közé besorozva, vagy akár egységes vonatba sorozva.

Valamennyi modellre a festés előtt a megfelelő darabszámban, és helyre, a tető szellőzőket felragasztottuk. Az ablakokat szürkére tamponáltuk.
A feljáróajtókat ezüstre fényeztük.

A modellek feliratait a korszakra jellemző, kivitelnek megfelelően készítettük el. Az alkatrészeket mellékeltük. A vezélőkocsihoz tasakban találjuk a maratott ablaktörlőket, valamint a kiegészítő elemeket.

A kocsi homlokfalára a csillagos pályaszámtáblát külön elemként helyeztük fel, ahogy az eredeti kivitelen is volt.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modellek
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21270
Apv
50 55 10-27 072-9
epIV
2019. május 24.
21272
By
50 55 20-17 152-9
epIV
2019. május 24.
21273
By
50 55 20-17 158-6
epIV
2019. május 24.
21275
Bhv
50 55 20-27 330-9
epIV
2019. május 24.
21276
Bhv
50 55 20-27 337-4
epIV
2019. május 24.
21277
Bhv
50 55 20-27 370-5
epIV
2019. május 24.
21279
BDt
50 55 82-27 147-2
epIV
2019. május 24.
       
nagyítható képek
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

Köszönet Nagy Imre fotóiért. Mucsi Barnabás szakmai segítségéért. Külön köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő útmutatásiért.

 
 
     
modell
bemutató

A MÁV naptára 1975-öt mutat.
Az 1952-től beszerzett 25db Bakét, és 15 Bamét étkezőkocsik elavultak. Cseréjükre, az 1972-től beszerzett 80 ülőhelyes By sorozatú kocsik szerkezetével azonos, azonban az utastér tekintetében, attól eltérő 20 db WRy sorozatú étkezőkocsi épült Dunakeszin. Pályaszámcsoportjuk: 08-17 000 – 08-17 019.

A kocsikat melegkonyhával látták el, az étkező részben felhajtható asztalokat, valamint a hagyományos, másodosztályú kocsiéval azonos ülőhelyeket találunk.
A kocsik döntően hazánk fővonalin, belföldi forgalomban, gyorsvonatokban szolgáltak.
A WRy kocsik elkészülte után, kezdte meg a Járműjavító az étkezővel azonos darabszámú, azonban büfészakasszal épített BRy sorozatú büfékocsik gyártását. Pályaszámcsoportjuk 85-17 020 – 85-17 039 lett a keresztségben. Ezek a járművek már távolsági személyvonatokban is megtalálhatóak voltak. Érdekesség, hogy az utolsó WRy, és az első BRy átadása 1977. május 20-ára esett.

Mindkét típust az 1995-től pótlás nélkül kivonták a forgalomból.A két különböző feliratelrendezésű, és színvilágú modell, hiánypótló a negyedik korszakban. A hetvenes évek személyszállító vonatjaiban még kötelező darab volt az étkező, és a bisztrókocsi közlekedtetése.

A most kiadott étszolgálati modelleket a korszakazonos Apv első osztályú, kocsival sorozhatjuk egy vonatba. Valamennyi modellre a festés előtt a megfelelő darabszámban, és helyre, a tető szellőzőket felragasztottuk.
Az ablakokat szürkére tamponáltuk. A modellek feliratait a korszakra jellemző, az eredeti kivitelnek megfelelően készítettük el. Kiegészítő alkatrészeket, külön mellékeltük.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21142
BRy
50 55 85-17 000-2
epIV
2019. április 18.
21148
WRy
50 55 08-17 002-2
epIV
2019. április 18.
21203
Apv
50 55 10-27 071-1
epIV
2019. április 18.
       
nagyítható képek
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

Köszönet Dr. Lovász György szakmai segítségéért. Külön köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő útmutatásiért.

 
 
     
modell
bemutató

Tatabánya állomáson vonatra várva, meglepődtem, amikor beállt az inga. Sok kocsiból nem állt, csupán a vezérlőből, a Szilinek biztosan nem kellett erőlködnie, ekkora tömeggel.
Már akkor elhatároztam, hogy ezt modellben mindenképpen meg kell jelentetni.

Sok év után, eljött az idő. De mivel két különböző V43 vezérlőt „kértek” törzsvásárlóink, ezért természetesen nem mondhattam nemet. Így lett kétféle variáns.
A 341-es dohányzó/nemdohányzó szakasszal készült 82-07-es középszámmal, a 346-os tisztán nemdohányzó a nagy kerékpár emblémán kívül, a középső feljáróajtó melletti „kisbicikli” piktogrammal kiegészítve mutatkozik.
A kocsiszínű, ablak alatti kapaszkodókat újezüstből hajlítottuk, majd a kocsi testel megegyező színre festettük. Természetesen, a tetőszellőzőket még a fényezés elött felragasztottuk, színre fújtuk.
Az ablakokat az egyik pályaszámnál világosszürkére tamponáltuk, míg a másik egy árnyalattal sötétebb nyomást kapott. A szélvédő mögé, rolót applikáltunk.
A kiegészítőket külön tasakban, a modell dobozában mellékelve találjuk. A 0,2mm-es maratott Ikarus rendszerű ablaktörlőket a kocsi alvázára sárga szalaggal rögzítettük, mert a csomagban biztosan elhajolna.

A modellek feliratait a korszakra jellemző, az eredeti kivitelnek megfelelően készítettük el.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21302
BDt
50 55 82-07 341-5
epV
2019. március 28.
21303
BDbt
50 55 82-07 346-6
epV
2019. március 28.
       
nagyítható képek
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

Köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő szakmai segítségéért.

 
 
     
modell
bemutató

A hatvanas években rengeteg tartálykocsit szerzett be a hazai vasúttársaság. Különféle vagongyárak ontották a kocsikat.
Sajnos az eredeti kivitelnek a gyári modellek nem minden részletben felelnek meg. Ezért a mostani kiadásunk alapváltozatához is hozzányúltunk, a lehető valósághűbb megjelenítés érdekében.

Átalakítottuk a fékhidat, külön belső korlátot hajlítottunk. A fékállás létráját eltávolítottuk.
A dóm fedél kosarát is átvariáltuk, külön elemként maratott oldalsó létrákat helyeztünk fel.
Nem feledkeztünk meg a magyar változaton elterjedt, úgynevezett „tulajdonos” tábláról, amit szintén maratott alkatrészként rögzítettünk a tartálybakon.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
31810
.Zkk
21 55 720 4260-4
epV
2019. február 28.
31821
.Zkk
21 55 720 9065-6
epV
2019. február 28.
31880
.Zkk
21 55 740 6006-1
epV
2019. február 28.
       
nagyítható képek
 
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

Köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő szakmai segítségéért.

 
 
     
modell
bemutató

Kevés olyan attraktív festési séma volt az idén a 150 éves MÁV történetében, mint a győri gyártású Y kocsik úgynevezett vékonycsíkos színezése.
Az évforduló remek apropója volt annak, hogy az eredeti rajzdokumentációkat, és színtervet felhasználva emelt szintű, korszerűsítéssel egybekötött fővizsgán átesett öt 20-37.300 (ex 20-47) törzsszámú Bd sorozatú személykocsi visszakapja gyártáskori gúnyáját.

Az egyébként szegedi állomásítású kocsik hangsúlyozottan nem nosztalgiajárművek, hiszen a korszerűsítés mind küllemében, mind beltartalmában némiképp megváltoztatta a járműveket.
A múltjára büszke vasútvállalat azonban emléket kíván állítani egy olyan korszaknak, amely nem véletlenül lett nagyon sokak kedvence.

A modellek az eredeti kivitel figyelembevételével, a lehetőségek szerint maximálisan azonosak. Az eredeti öt pályaszámból, most, két variánssal jelentkezünk.

Az oldalfalon alkalmazott tipográfia, nem kis feladatot adott az 1:87-es méretarány megjelenítéséhez. A színvilág, visszaadja az eredeti járművek hangulatát.

Érdemes megfigyelni a feliratok részleteit, a vékony sáv, valamint a döntött MÁV embléma vonalait. A kocsi belsővilágításának előkészítéséhez alkatrészeket, a feljáróajtó kapaszkodóit (az eredeti kocsin csak a furatok vannak), és az ajtónyitó gombok víz bázisú matricáit külön elemént tasakban mellékelve, a modell csomagolásában találjuk.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21400
Bd
50 55 20-37 321-6
epVI
2018. december 14.
21401
Bd
50 55 20-37 367-9
epVI
2018. december 14.
       
nagyítható képek
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

Köszönet Mucsi Barnabásnak szakértői segítségéért, Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő szakmai segítségéért, valamint Orvos Richárdnak az eredeti fotókért.

 
 
     
modell
bemutató

A kilencvenes évek derekán, a Miskolc-Bp. Keleti-Szombathely/Sopron viszonylatú úgynevezett „átlós” gyorsokban a vasúti berkekben „vakvezérlőnek” becézett poggyászkocsi rendszeres vendég volt. Természetesen a vonat közepén, mert ez a kocsi mindig a Celldömölk irányába továbbított stokkban volt besorozva.
A most elkészített modell, tulajdonképpen egy ex vezérlőkocsi, melynek a vezetőfülke berendezésének funkciója megszüntetése után, poggyászkocsivá degradáltak.

A keresztségben először BD, majd a kerépárszállító embléma matricázása után BDbh, kétezertől pedig a BDb sorozatot viselte a karbantartóhely felfestése után. A mi kispaklink a BDbh sorozat variánsát mutatja.
A modellen az eredeti kivitelnek megfelelően a homlokfalon, mind a felső, és alsó fényszórókat megszüntettük, a helyüket betömtük, a sugárvető keretét gitteltük, és síkba csiszoltuk. Hasonló eljárással az ablaktörlő karok helyét is megszüntettük.
A kocsiszínű, ablak alatti kapaszkodókat újezüstből hajlítottuk, majd a kocsi testel megegyező színre festettük. Természetesen, a tetőszellőzőket még a fényezés elött felragasztottuk, a kürtök helyét megszüntettük.

Az ablakokat világosszürkére tamponáltuk. A modell feliratait a korszakra jellemző, az eredeti kivitelnek megfelelően készítettük el.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21216
BDbh
50 55 82-28 150-5
epV
2018. december 5.
       
nagyítható képek
     
 

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

Köszönet Zlatnyik Ferenc ny. MÁV-Főfelügyelő szakmai segítségéért.

 
 
     
   
  © www.quablamodell.hu 1995-2016
utoljára módosítva: