Újdonságaink:
 

 

modell
bemutató

Igazi sikertörténet a QuaBLA modell történetében a Posta Bhv járműcsalád.

Az első kiadás 2015.12.13-án jelent meg 45 + 5 vezérlő szettel, és duplaennyi betétkocsival. A modellek a boltból egy hét alatt elfogytak.
A második eresztés, 2016.09.27-én került a Modell & Hobby központi üzletébe. A darabszám 245 betétkocsit mutatott.
A harmadik kiadásunk, 2016.12.16-án 35db vezérlő + 35db betétkocsi volt.

Részünkről be is fejeztük volna a MÁV verzió kiadását, de a M&H, és mi is rengeteg levelet kaptunk, mintegy követelve még egy kiadást. A jelenlegi különkiadás megbecsült vásárlóinknak kedvezve, 50 egység, választható pályaszámú betétkocsival, nagyrésze előrendelésre készült, melyekkel ünnepeljük e modellcsalád negyedik kiadását.
A személyiségi okok miatt név nélkül a számtalan elismerő, és köszönő levelekből közkincsé teszünk egy részletet, melyekkel igazoltan büszkén vállaljuk ezt a kiválóan megtervezett, Fuggerth Péter úr segítségével létrejött a QuaBLA Modell szortimentjének kiváló egységét.

"Tisztelt Uraim!
Szeretném megköszönni áldozatos munkájukat a magyar modellek létrehozásában, gratulálok a minőséghez és a lehető legnagyobb precizitáshoz! Megvettem az ingavonati mindhárom kocsit és az abban található felhívásnak megfelelően jelzem, hogy a további tervezett kocsikból is meg kívánom vásárolni amelyeket terveznek készíteni.
Szeretteik körében Áldott Boldog Karácsonyt Kívánok mindannyiuknak.
Köszönettel: H D 2015 Karácsonyán."

Külön köszönetünket kívánjuk kifejezni a Dunakeszi Járműjavítónak, valamint Zlatnyik Ferencnek áldozatos segítő munkájukért!

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21314
50 55 80-05 421-9
epV
2017. szeptember 12.
       
nagyítható képek
       
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Törzsvásárlóink kérésének megfelelően, további iparvasúti gépekkel jelentkezünk.
Éppen egy esztendőnek kellett eltelnie, hogy a MOL A26 011-es mozdonya mellé, a testvérét az A26 005-ös gépet is a gyűjteményünk részéket kezelhetjük.
A két mozdony között a szembetűnő különbség, hogy a 005-ös főkeretén a VI. korszaknak meg-felelően, a vasúti szakzsargonban az úgynevezett „telefonszámos” feliratozás mutatkozik.

Nem felejtkeztünk meg a maratott gyári táblák felhelyezéséről sem. A negyedik korszak kedvelői biztosan örülni fognak a Ganz Mávag egykori tolató gépének, mely információink szerint a Máv Dunakeszi Járműjavítóban is volt „vendégművész”. A mozdony oldalfalán az egykori cég logóját az eredeti gépnek megfelelően jelenítettük meg.

A Bakonyi Erőmű (Ajka) gépe az ötödik korszakos változatát mutatja. Mindhárom kiadásunk hűtőtakarós kivitelben jelenik meg.

Valamennyi változatot újrafestettük, az ütközőszár is megkapta a mozdony színét. A sárga-fekete sraffozást és a tányérokat is tamponáltuk, utóbbit fehér munkavédelmi kerettel.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
11265
A26 005
epVI
2017. július 25.
11266
A26 018
epV
2017. július 25.
11267
A26 021
epIV
2017. július 25.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Az eredeti járművek beszerzése 1985-ben történt. Akkor 10 kocsi érkezett, már 70-80-as középszámmal.
A hálókocsik keresztül-kasul futkároztak az OSZZSD-tagországok vasútjain, főleg a gyakran félnapos késéssel közlekedő fekte tengeri idényvonatokban.
Mint érdekességet adjuk közre, hogy a flottából egy darab kormányzati célokat szolgált, és erre utalóan sötétzöld színezést kapott.

Jelen hálókocsi modellkiadásunkban három kocsitípus szerepel, kétfajta kék, és egy zöld. A keletnémet Y-járműből átépített pályafenntartási mérőkocsi az 1990-es évek végén állt szolgálatba. Ebből a járműből az V. és VI. korszakbeli variánst adjuk ki.

Külön köszönet Zlatnyik Ferenc szakmai segítségéért.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
71501
61 55 99-80 001-2
epV
2017. július 4.
71502
61 55 99-80 001-3
epVI
2017. július 4.
71115
61 55 70-80 007-3
epV
2017. július 4.
71116
51 55 70-80 002-6
epV
2017. július 4.
71117
51 55 70-80 008-3
epV
2017. július 4.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
A millennium évében, a komáromi sörgyárba szlovák felségjelű kéttengelyű kocsik érkeztek. Bevallom, nem rajongtam az álltalában 5-6 kocsiból álló malátás leadásnak.
A MOL-os kollegákkal mindig megjegyeztük, miért nem tudnak a „Tóthék” négytengelyesből kettőt küldeni, hiszen a nagy koporsóval, éppen fele munkánk lett volna.
Almásfüzitőn mindig is sokféle kocsi fordult meg, de amikor 2005-ben az „Aladárban” (Hegyeshalom–Füzitő között közlekedő tehervonat) felfedeztem MÁV-pályaszámmal az én ismereteim szerinti szlovák malátást, azt hittem, rosszul látok! Egy kis számítógépes adatgyűjtés után képben lettem rögtön.
A felfedezett kocsi, ÖBB-eredetű, majd az is kiderült, hogy volt egy cég, amely záhonyi megrakással műtrágyát fuvaroztatott különböző állomásokra. A kocsit sajnos nem tudtam lefotózni, mert éjszaka volt.
Következő szolgálatomban megkerestem a rendszerben, hogy éppen hol tartózkodnak az ex ÖBB, most már MÁV-kocsik, majd másnap elfordítottam a kulcsot az autóban, és Kiskunfélegyházán utolértem egy adag műtrágyást.

A kettöezer-ötös kirándulás eredménye a most három pályaszámmal megjelenő Tillig bázisra készült TT-kiadás, melyeket az eredeti kivitelnek megfelelően különböző feliratelrendezéssel készítettünk el.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
81247
.Tds
42 55 073 3326-7
epV
2017. június 9.
81248
.Tds
42 55 073 3403-4
epV
2017. június 9.
81249
.Tds
42 55 073 4066-8
epV
2017. június 9.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Az 1910 előtt hazánkban hat kisebb nagyobb kőolaj-finomító működött. Ezek a feldolgozók világító petróleumot, később benzint, és gázolajat gyártottak.
Az amerikai tulajdonú Vacuum Oil Company (VOC) Rt. az általa felfedezett és erről nevet kapó vákuum technológiával rendelkező finomító építését vasúti, közúti és hajózási lehetőséggel rendelkező Füzitőpusztán 1904-ben kezdte meg ásványolaj finomítójának építését.
1904-től 1907-ig az üzemek építése, próbaüzemi gyártások, a személyzet betanítása történt meg. Az üzemszerű termelést 1907-től kezdték meg a Monarchiából érkrző galíciai paraffinos kőolaj feldolgozásával.
1949-ben államosították, majd létrehozták az Almásfüzitői Ásványolaj-ipari Nemzeti Vállalatot. Nevét 1962-ben a Szőnyi Kőolajipari Vállalattal való egyesülése után: Komáromi Kőolajipari Vállalatra változtatta. Ma a MOL Rt tulajdonában, főként kenőolajokat gyártó cég, Almásfüzitőn meghatározó szerepet játszik a vasúton tartálykocsiban fuvarozott áruk tekintetében.

Törekedtünk az eredeti járműveknek megfelelően elhelyezni a feliratokat, ügyelve arra, hogy két kocsin teljesen más a feliratelrendezés, a tulajdonostáblán, és a tartálytesten egyaránt.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
82012
.Uh
20 55 001 6311-3
epIV
2017. május 18.
82013
.Uh
20 55 001 6307-1
epIV
2017. május 18.
       
nagyítható képek
 
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
1981-et mutatott a naptár. Az iskolában menő dolognak számított, ha valakinek PIKO, vagy Zeuke modellvasútja lehetett, pláne, ha a gyűjteményében magyar kocsit is találtunk.
Balogh Pistinek volt egy fedett G kocsija H0-méretarányban, amit a szobában összerakott körpályán mindig nagy csodálattal szemléltünk.

TT-ben is álom maradt csupán. A rokonok, barátok, NDK-ból hazajövet mindig hoztak egy kis csemegét. De MÁV-kocsi nemigen volt köztük. Pesten a boltokban is hiány mutatkozott.
Sajnos nekem sem volt meg a G kocsi, sok - sok év után, sikerült beszerezni egy viharvert modellt, de mai szemmel ez már csak a régi dolgok felidézésére jó.

2017 fordulópont a QuaBLA Modell történetében, májusban „az ideális méretben” is kiadjuk a szóban forgó fedett kocsit, bemutatkozva a TT gyűjtőknek a QuaBLA kisszériás modelljével.
A jövőben tervezzük TT méretarányban is a lehető legszélesebb kínálatot megjelentetni a Modell&Hobby gondozásában.

Jelen modellünket huszonegydarabos sorszámozott, egyszeri kiadásként jelentetjük meg. A QuaBLA modellekhez minőségi bizonyítványt állítunk ki a korábbi hagyományos kiadásainknak megfelelően.
2006 január elseje óta a QuaBLAmodell PDF alapú hírlevélben értesíti partnereit, vásárlóit a legújabb modellekről és más, a QuaBLAmodellt érintő változásokról. A TT hírlevélre feliratkozhat e-mail-ben

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
83925
Gu 146 417
epIII
2017. május 3.
       
nagyítható képek
     
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Mindannyian emlékezünk a halhatatlan Hofi Géza 1981-es szilveszteri kabaréjára?
A Kádár-rendszer társadalmi feszültségeinek levezetője először merte nyíltan megidézni vicceivel a Rákosi-rendszer rettenetét. Jólesett nevetni akkor, egy másfajta diktatúrában a múlttá váló félelmen. …És jólesik nevetni még most is…

Hofi Géza viccére emlékezve adjuk közre a típusazonos Tillig-bázisból a Magyar Államvasutak idegen eredetű, a második világháborúban itt rekedt élőállatszállításra alkalmas, két rakszintű vasúti teherkocsijait.

A kidolgozás kifinomult minősége ezúttal sem marad el a korábbi QuaBLA-kiadásoktól.

Érdemes megfigyelni az apró részletek szépségeit: az alvázfeliratok, jelek és tartozékok valóság-szerűségét. Külön kihívást jelentett a faszerkezetű kocsitest fém alkatrészeinek imitációi közé történő milliméteres nagyságrendű feliratozás.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
33070
Mu 118 710
epIII
2017. május 3.
       
nagyítható képek
   
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
A MÁV 1978-ban szerezte be a 07 sorozatú vágányszabályzó gépeit.

A mostani kiadásunk mind a két beszerzett gép modellváltozatát mutatja be.

A Liliput cég motorizált modelljei maximálisan megfelelnek az eredeti kivitelnek. A feliratozásnál törekedtünk az eredeti járműnek megfelelően elhelyezni a feliratokat és alkatrészeket.

A modellekhez csatolt certifikátban, további képet találhatnak az eredeti aláverőgépről.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
11521.1
ASA-221
epIV-V
2017. május 3.
11522.2
ASA-222
epIV-V
2017. május 3.
       
nagyítható képek
 
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Mikor évekkel ezelőtt kezembe került a jelen kiadású kocsi hasonló fotója, legyintettem csupán.
Ha sem a betűtípusok, sem a feliratok tekintetében nem tudom százszázalékosra elkészíteni, akkor inkább nem lesz belőle modell!

A másodkorszakos járművek kapcsán amúgy is csak a ködben tapogatóztam. Bár ez a tény sok lelkes „pályatársat” a mai napig a régiségből felbukkanó modellek kiadásakor sem riaszt el. (Emlékszünk Hofira? – Kinek nem inge, ne vegye magára, kinek inge, öltözködjön föl!)

Aztán eltelt pár év, és most, huszonkét év szakmai tapasztalatával a hátam mögött, és a rengeteg háttéranyag felhasználásával, Fleischmann-bázisra a Fortepanon talált fotó alapján kiadjuk a QuaBLA első másodkorszakos tartálykocsiját.
A tartálytest bakját rézmaratással egészítettük ki, mely megadja a korszak tartálykocsijainak jellegzetes formavilágát.

A Horthy-korszak bauxitvörösét hiába keressük a RAL szabványban, több év kutatómunka szükségeltetett az akkori színvilág megjelenítéséhez. Magyar és külhoni festékgyárak szakmai útmutatásai és szakértői tanácsaik alapján bátran jelenthetjük, hogy a színt megleltük, és a jövőbeni kettes korszakú modelleken alkalmazni is fogjuk.

Külön köszönet Kugyelka János úr magas színvonalú szakmai segítségéért.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
34948
R 511 480
epII
2017. március 11.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Ónozó György MÁV-vezérigazgató (1988. május 19–1989. február 15.) kezdeményezésére a nemzetközi forgalmú gyorsvonati kocsik feljáróajtajait narancsra festették, hogy ezzel is a közlekedés biztonságát növeljék.
A közvélemény a típus alapján ezt a korszakot mindig is „oranzsajtósnak” nevezte.

Jelen modellkiadásunkban háromféle kocsitípus szerepel: az 1. és 1/2. osztályú személykocsik kötelező részei voltak a nyolcvanas évek nemzetközi vonatainak.
Az adott korszak dízel- és villamosmozdonyai mögé, mindenféle nemzetközi vonatba besorozható.
A feliratok – az eredeti kivitelnek megfelelően – mind fehér színűek. A keletnémet Y-járműből átépített pályafenntartási mérőkocsi az 1990-es évek végén állt szolgálatba, ez jelen kiadásunk harmadik variánsa.

Külön köszönet Zlatnyik Ferenc szakmai segítségéért.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
22161
A
51 55 19-80 016-0
epIV-V
2017. március 10.
22169
AB
51 55 39-80 014-1
epIV-V
2017. március 10.
21501
MÉRŐKOCSI
61 55 99-80 001-3
epV
2017. március 10.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Nem tegnap történt: 1952. október 30.-án 13 órakor baleset történt Lenti és Csömödér-Páka állomások között.

Éppen kettő esztendeje annak, hogy kiadtuk a balesetben érintett Gub 193 034-es pályaszámú kocsiját. A balesetben részt vevő másik 147 242-es Gub elkészítése már akkor felmerült, de megfelelő bázismodell hiányában nem tudtuk elkészíteni.
A Fleischmann típusazonos kocsija szinte kérte a jármű modellbeni megjelenítését. Amikor elkezdtük a modelleket festeni, felmerült, hogy jó lenne egy másik variáns.

A két egyforma szekrényű modell, nem csak a pályaszámban különbözik, hanem a korszakra jellemző feliratok elrendezésében is. Az egyik járművet küllős kerekekkel láttuk el a minél több eltérés figyelembevételével.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
33921
Gub
147 242
epIII
2017. január 27.
33922
Gub
147 251
epIII
2017. január 27.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Az elfelejtett kocsitípus

Tatabánya vasútállomáson tehénbőgésre lettem figyelmes, persze ez nem ma történt, hanem 1990-ben. Fényképezőgép sajnos nem volt nálam, de pár nap múlva a kocsit visszaútban lefotóztam.
Számomra azért volt érdekes a hagyományos Ggs típusnak kinéző kocsi, mivel az oldalfalon Hs sorozat szerepelt. Addig nem tudtam, hogy ilyen típusú állatszállító teherkocsi is van a MÁV állagában.
Sokak örömére a sorozat folytatásaként elkészítettük a modellváltozatot az eredeti kivitelnek megfelelően. A tetőre hosszanti bordákat applikáltunk, melyen a bal szélen lévő erősítést is megjelenítettük. Természetesen a típusra jellemző feljárólépcsőt sem felejtettük ki, ezt műgyantából oldottuk meg. A kocsi sarkain lévő komphorgok 0,2 mm-es maratással készültek.

A hagyományos változatok

A sorozatot hagyományos kivitelű, Ggs kocsikkal folytatjuk, mindjárt két korszaknak megfelelően. Az ötödik korszakos modellt a feliratozástól eltekintve, a Hs kocsinak megfelelő szerkezeti alakításokkal láttuk el.
A negyedik korszak kedvelői az eredeti, feljárólépcsős változatnak örülhetnek. Természetesen ezen a kocsin is átépítettük az ajtót, a modell komphorgot kapott. A tető viszont nem hosszanti, hanem függőleges bordázatú. Valamennyi kocsin az ütközők szárát is megtamponáltuk

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
32932
.Ggs
02 55 147 3610-4
epIV
2017. január 19.
31376
.Ggs
22 55 148 3690-0
epV
2017. január 19.
31377
.Hs
22 55 210 0248-8
epV
2017. január 19.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon, munkaidőben álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Régóta dédelgetett álmom, hogy az első generációs IC kocsikat elkészítsem.
A tavalyi előrendeléses hagyományos „poznani” kocsik után, íme az IC változat, első, valamint másod osztályú kivitelben.

A prototípusok egy törzsvásárlónk gyűjteményét gazdagítják.

Az első ilyen vonat 1991. június 2-án állt forgalomba, Budapest – Miskolc közötti viszonylatban.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
x
Ao
50 55 19-37 002-5
epV
2017. május 16.
x
Bko
50 55 20-37 014-7
epV
2017. május 16.
x
Bko
50 55 20-37 015-4
epV
2017. május 16.
       
nagyítható képek
 
A modelleket kizárólag csak telefonos előrendelés formájában jelentetjük meg.

Előrendelési határidő: 2017.03.16


További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Elkészült a szett, amely egy vezérlőkocsit és egy betétkocsit tartalmaz.

Ezzel a sorozattal zárjuk nem csak az idényt, hanem a MÁV verziójú sorozatunkat is.

Több nem fog készülni belőle. Sem jövőre, sem máskor.

Paraméterek: 35 db sorszámozott példány, mely ugyanolyan formában jelenik meg, mint tavaly, de természetesen más pályaszám variácíóval.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21313
BDt
50 55 80-08 423-5
epV
2016 december 16.
21331
Bhv
50 55 20-05 772-8
epV
2016 december 16.
       
nagyítható képek
 
A szett kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Már majdnem azt hittem, hogy nincs több variáns az A26 vonatkozásában. Aztán felébredtem...
Olyat még nem csináltunk, hogy emelt motorteres, "sárvédős", és kék.
Hosszas keresgélés után az Alkaloida Vegyészeti Gyár / Tiszavasvári / gépe felelt meg a fenti kívánalmaknak.

A gépet újrafestettük, az ütközőszár is megkapta a mozdony színét. A tányérokat tamponáltuk, fehér munkavédelmi kerettel.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
11264
A26 039
epV
2016 november 2.
       
nagyítható képek
   
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

Eredeti kép forrása: Index Fórum.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
A kettőezertizenötös kiadásunk folytatásaként hétféle pályaszámú betétkocsival jelentkezünk.

Azon hűséges vásárlóink álma válik valóra, akik jelezték, hogy szeretnék bővíteni a tavalyi hármas egységüket.

Nyilván az is csemegézhet, aki csak pár darab betétkocsit szeretne az M41-es sorozatú mozdonya mögé, vagy egy személyszállító vonatba szeretné besorozni a piros csíkos Bhv kocsikat.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21325
Bhv
50 55 20-05 752-0
epV
2016 szeptember 27.
21326
Bhv
50 55 20-05 753-8
epV
2016 szeptember 27.
21327
Bhv
50 55 20-05 755-3
epV
2016 szeptember 27.
21328
Bhv
50 55 20-05 758-7
epV
2016 szeptember 27.
21329
Bhv
50 55 20-05 770-2
epV
2016 szeptember 27.
21330
Bhv
50 55 20-05 771-0
epV
2016 szeptember 27.
21331
Bhv
50 55 20-05 774-4
epV
2016 szeptember 27.
       
nagyítható képek
     
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
1956-ot írunk. A magyarországi vasúti járműgyártók kapacitását immár egy évtizede lefoglalta a Nagy Testvér jóvátételi igényként jelentkező csillapíthatatlan étvágya.
A MÁV saját céljaira kénytelen volt az imperialista világszektorból teherkocsit vásárolni. Így került sor száz darab Rzf sorozatú, klasszikus ásványolaj-szállító teherkocsi beszerzésére.

A járművek a soproni hegyekből szabad szemmel látható, a háborús pusztítások után akkorra újjáépített alsó-ausztriai iparváros, Bécsújhely (Wiener Neustadt) gépgyárában készültek.
A kocsik érdekessége, hogy a százas szériából néhány darab fordított létraelrendezéssel került forgalomba.

Modellkivitelünk viszont a hagyományos változatot mutatja. Jelen modell folytatása a 2014-ben kiadott fordított létrás kocsinak. A Roco-bázisú modellre felfestettük a raksúlyváltót és a kézifék szabályzókarját.

Az Epoque V. korszak igényes gyűjtői számára a terepasztalon ez a tartálykocsi nélkülözhetetlen egysége lesz a tehervonatoknak.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
31842
.Zekk
21 55 724 2120-8
epV
2016 augusztus 24.
       
nagyítható képek
 
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.

 
 
     
modell
bemutató
Amikor megláttam a Fortepan oldalán az 1955-ben készült Cau kocsi fotóját, már akkor tudtam, hogy ebből modell lesz!

A képet Németországban fedezték fel a weboldal böngészése közben. A kocsikat, így természetesen külföldi megrendelésre készítettük el, mely első nekifutásra nem tűnt nagy feladatnak. Addig, amíg nem néztem meg rendesen a képet.

A kocsi tetőszerkezete a bázismodellen teljesen más, ezért átalakítottuk, bordákat helyeztünk fel.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
23150
Cau
5775
epIII
2016 augusztus 4.
       
nagyítható képek
 
További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
Két év elteltével jelentkezünk újra poranyagszállító járművekkel.
2014-ben a jelen kocsitípus V. korszakbeli állapotát jelenítettük meg. Most visszább kalandozunk az időben, és az 1968 előtti és utáni vasútkorszakban mutatjuk be ugyanazokat a szállító járműveket.

Természetesen törekedtünk arra, hogy a négy típus apró részleteiben (szín, sarokjelölés) egymástól is különbözzenek.
Az eredeti vasúti jármű sok százas nagyságrendben érkezett a magyar hálózatra 1964-ben a jugoszláv kraljevói vagongyárból. A Kádár-korszak jelentős állami építkezéseinek lebonyolítására zárt és könnyen üríthető kocsitípusokra volt szükség, amelyek az alapanyag gyárüzemei és a feldolgozóhelyek között továbbítják az építőipari áruféleségeket.

Természetesen ebben a korban a nagy tömegű szállítások még szinte kizárólag a vasúton bonyolódtak, így a KGST-kapcsolati rendszerben érkeztek Magyarországra a rendeltetésnek megfelelő tartálykocsik, így a társult tagállamból, Jugoszláviából is.

A kocsik eredeti fotóját a modellhez mellékelt certifikátban szerepeltetjük.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
32421
Ues
21 55 092 1002-1
epIV
2016 július 26.
32422
Ues
21 55 092 1005-4
epIV
2016 július 26.
33421
Rc
510 787
epIII
2016 július 26.
33422
Rc
510 788
epIII
2016 július 26.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell&Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
A 2015. decemberi első megjelenés után most másik pályaszám-variációval lepjük meg a modellgyűjtőket ebből a jellegzetes háború utáni vasúti járműből.
Németországban a korábban kéttengelyes tehervagonok átalakításával készült szükség-személyvagonok sikerén felbuzdulva, 1944 második felében, sérült gyorsvonati vagonok alvázait, és forgóvázait felhasználva 63 darab MC4i-44 négytengelyes szükség-személyvagont építettek.

Egyes - meg nem erősített - források 100 darabra teszik az elkészült vagonok számát.

A vagonok különleges látványt nyújtanak, mert jellegükben erősen dominál a tehervagon eredet. Bár a keresztgerendákkal megerősített faburkolatra ablakokat vágtak az összkép, mégis jellegzetesen teherkocsit mutat. Eleinte a vagon két változatban készült, fekvőhelyes és normál fapados kivitelben. Mindkettőre jellemző, hogy rendkívül spártai berendezéssel gyártották le a teljes sorozatot. A kocsikkal eleinte a frontról szabadságra utazó katonákat szállították. Innét fakad a vagonok beceneve is: "Landserschlafwagen", amit magyarra "baka-háló"-nak fordíthatunk.
A háború vége a legkülönbözőbb országokban érte az éppen maradt vagonokat. Egy közülük teljes épségben Magyarországon maradt és rövid időn belül a MÁV állományába került. Nagyon hamar megfelelő feladatot is találtak a számára.

Az első kiadás óta a MÁV Szimfonikusok rengeteg képanyaggal, és információval segítették munkánkat. Ekkor derült ki, hogy két hálókocsi volt forgalomban.

A MÁV Szimfonikus Zenekart 1945. május. 1-én alapította Varga László, a MÁV akkori elnök-vezérigazgatója. A zenekar megalapításával a zenén keresztül kívánta a kultúrát a tömegekhez eljuttatni, akiknek egyébként nem lett volna lehetőségük egy koncertet meglátogatni.
Szükség is volt erre a kezdeményezésre, mert az emberek legalább a koncertek idejére elfeledkezhettek az alig véget ért háború borzalmairól és jelenük nélkülözéseiről. Varga László utasítására - egyéb használható vagon híján - az egykori "baka-hálót" varázsolták rövid idő alatt a lehetőségekhez képest kényelmes hálókocsivá, ami az akár több napos utakon is megfelelő szállást nyújtott a zenészeknek.

Az első útra, a zenekar alapításának évfordulóján, 1946. május elsején került sor, és a körutak egészen 1948 tavaszáig folytatódtak, amikortól a zenekar koncertjeinek már az újjáépített Zeneakadémia adott otthont. A kultúra szélesebb tömegekhez való eljuttatásán kívül komoly politikai propaganda üzenetet is hordozott, amelyet a vagon oldalán olvasható felirat illetve a szakszervezeti jelvény támaszt alá.
A vagont, miután már hálókocsiként már nem volt rá igény, mozgó kiállító teremmé építették át, amelyben főleg a kortárs festményeket, szobrokat és más művészi alkotásokat mutattak be. Így a vagon továbbra is a kultúra szolgálatában maradt.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
24170
170
epII-III
2016 július 15.
       
nagyítható képek
 
 
Külön köszönet a modell megjelenéséhez nyújtott szakmai segítségért a MÁV Szimfonikusok Zenekari Alapítványnak!

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
Egy kedves barátom születési helye Hajdúszoboszló, neki a gyermekkort jelenti.
Másoknak az Alföld fürdővárosa.

Nekem, személy szerint a MOL jut eszembe róla, az A26-os mozdony miatt.

Az eredeti képen látható járművet készítettük el Piko bázisra. A modell érdekessége az egyenes alvázkeret, idáig csak „sárvédős” aljú gépet készítettünk. A masina jó szolgálatot tehet minden terepasztalon, és gyűjteményben.

A jármű teljesen új festést kapott, a munkavédelmi sráfozás, és a feliratok tamponnal lettek megjelenítve.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
11263
A26 011
epIV
2016 július 15.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
2015 októberében megjelent almásfüzítői kollekcíónk folytatásaként adjuk ki ezt a modellt. A modell a negyedik korszakot jeleníti meg, mégpedig azt a változatot, amikor még a tartálytesten volt a pályaszám.

Az eredeti képen látható jármű az olajgyárban már belső használatra volt degradálva, ezért a közforgalomból való kivonás után végrehajtott változtatásokat nem követtem nyomon a modellezéskor. A tartánykocsi bentonit szállításra lett kijelölve a kezetekkor.
Ez az anyag az olajbányászat fontos kelléke, amely olajfúró kutak fúrófejét hűti, és megköti a bányászat során feltörő nagy mennyiségű vizet.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
32018
Uah
20 55 005 5115-0
epIV
2016 június 10.
       
nagyítható képek
   
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
Ónozó György MÁV-vezérigazgató (1988. május 19. – 1989. február 15.) kezdeményezésére a nemzetközi forgalmú gyorsvonati kocsik feljáróajtajait narancsra festették, hogy ezzel is a közlekedés biztonságát növeljék.
A közvélemény a típus alapján ezt a korszakot mindig is „oranzsajtósnak” nevezte. Az eredeti járművek beszerzése 1981-ben 20-80 középszámmal (35 darab) történt az NDK-ból.
Az ülőhelyes kocsik keresztül-kasul futkároztak az OSZZSD-tagországok vasútjain, főleg a gyakran félnapos késéssel közlekedő fekete-tengeri idényvonatokban.

A modell kiváló választás a közelmúltban megjelent Fuggerth-QuaBLA V43-mozdonyhoz.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
22166
B
51 55 20-80 024-1
epIV
2016 június 10.
22167
B
51 55 20-80 023-3
epIV
2016 június 10.
       
nagyítható képek
   
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
1981-ben harminc darab 88-81 középszámú, WRm típusjelű étkezőkocsit vásárolt a MÁV, amelyeknek üzemletetését napjainkban a MÁV-START Zrt. keretein belül működő Utasellátó Központ végzi.
2016-ban a lassan kiöregedő kocsik előtt tisztelegve jelentetjük meg a 025-ös étkezőkocsit, amelyet InterCity felirattal láttak el az 1990-es évek közepén, a belföldi járatok étkezőkocsi-hiányának pótlása miatt.
A 025-ös nemcsak a belföldi IC-forda rendszeres vendége volt, láthattuk a néhai Arrabonában a bécsi Westbanhofon, vagy akár belföldi távolsági gyorsvonatokban is.

A QuaBLA modell grafikusának visszaemlékezése szerint gyakori szombathelyi utazásai alkalmával olyan „vasi pecsenyét” szervíroztak neki, hogy ízét azóta is a szájában érzi.

A modell kiváló választás a közelmúltban megjelent ACME dunakeszi IC-szett kiegészítéséhez.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21685.1
WRm
51 55 88-81 025-7
epV
2016. május 27.
       
nagyítható képek
 
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
Vida Laci barátom képeit nézegetve, találtam rá jelen kiadásunk járművére.

A Petőházi Cukorgyár masinája szokatlan festésével hívta fel magára a figyelmet.

A modell elkészítéséhez két típusból raktuk össze az alkatrészeket, azért, hogy a kis mozdony gépterét hűtőtakaróval jelenítsük meg, az eredeti kivitelnek megfelelően. Természetesen a géptér tetejét „szokás szerint” maratott alkatrésszel egészítettük ki.

A modell készítésekor a technikus kollegámmal több időt fordítottunk a feliratok elkészítésére, mint amennyi szükséges lett volna. A fülke oldalfalán a feliratok ákombákom elrendezése, finoman fogalmazva eltér a megszokottól.
Egy órámba került, mire megálapodtunk hogy csak az eredeti járműnek megfelelően szeretném a feliratokat, hol kéttizeddel feljebb, hol hárommal lejjebb rakni.

- De ez a tipográfia megcsúfolása!
- Akkor az!

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
11262
A26
A26 097
epV
2016. május 12.
       
nagyítható képek
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
Március 23-a különleges nap a magyarok és a lengyelek számára.

De mi van akkor, ha az átlagember nem tud, vagy nem akar a szokásos táblaavatással vagy hivatalos állami megemlékezéssel ünnepelni?

Saját kezdeményezésbe kezd. Így volt a közel múltban megjelenő Heris, és Robo modelljeivel is, melyek az eredeti lengyel vasúttársaság színeiben pompázó járműveit átfestettük, majd tamponoztuk.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21510
Ao
50 55 19-37 006-6
epV
2016. április 23.
21520
Bko
50 55 20-37 005-5
epV
2016. április 23.
21521
Bko
50 55 20-37 065-9
epV
2016. április 23.
21522
Bko
50 55 20-37 084-0
epV
2016. április 23.
21523
Bko
50 55 20-37 089-9
epV
2016. április 23.
21524
Bko
50 55 20-37 090-7
epV
2016. április 23.
       
nagyítható képek
 
 
A modellek előrendelésben elfogytak!

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
Amikor kettőezertizennégy szeptemberében elkészítettük a cementes kocsikat, nem tudhattuk, hogy hamarosan a Piko megjeleníti a hazánkban, nagy számban előforduló ipari masinákat, melyek kiválóan passzolnak a különleges teherkocsikhoz.

Már akkor felmerült, hogy a poranyagos kocsikhoz, mindenképpen szükséges volna egy ilyen gép. Majd a Rivarossi MÁV cementese megerősítette ez az érzést.

Hát, íme, az Ajkai Timföld Kft. erőgépe, mely éppen a cementes kocsikhoz való!

A Piko bázis teljes átfestése, tamponozása, és maratott alkatrész felszerelése után, a modell kivitele, az eredeti mozdony, főjavításkori állapotát mutatja.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
11621
A26 098
epV
2016. április 16.
       
nagyítható képek
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
Mindig is hiányzott a gyűjteményemből egy ipari mozdony. De valahogy, soha sem került a vitrinbe az idáig elkészítettek közül.

Az UniverTrans Kft. (Csepel) tulajdonában lévő mozdonyát készítettük el a Piko kiváló alapjára. A fülke oldalán található A26 094-es felirata fölött megtalálható belső pályaszámot is az eredeti kivitelnek megfelelően tamponoztuk fel.

A mozdony védház tetején lévő takarólemezt külön elemként maratott alkatrészből készítettük.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
11260
A26 094
epV
2016. február 20.
       
nagyítható képek
 
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
Mindig örömmel tölt el, ha külföldről kapok megbízást, főleg ha ez magyar vonatkozású modellre szól.
A mostani modell kettős örömre ad okot, azon felül, hogy MÁV kocsi, még második korszakos is. Ebből a korszakból még nem adtunk ki modellt. Ez különleges kihívást jelentett, hiszen a kocsi autentikus feliratozása és korhű megjelenítése érdekében, komoly kutatómunkát végeztünk és teljesen új karakterkészletet is készítettünk hozzá, a többi más munkafázist megelőzően.
Németországban a korábban kéttengelyes tehervagonok átalakításával készült szükség-személyvagonok sikerén felbuzdulva, 1944 második felében, sérült gyorsvonati vagonok alvázait, és forgóvázait felhasználva 63 darab MC4i-44 négytengelyes szükség-személyvagont építettek.
Egyes - meg nem erősített - források 100 darabra teszik az elkészült vagonok számát. A vagonok különleges látványt nyújtanak, mert jellegükben erősen dominál a tehervagon eredet. Bár a keresztgerendákkal megerősített faburkolatra ablakokat vágtak az összkép, mégis jellegzetesen teherkocsit mutat. Eleinte a vagon két változatban készült, fekvőhelyes és normál fapados kivitelben. Mindkettőre jellemző, hogy rendkívül spártai berendezéssel gyártották le a teljes sorozatot. A kocsikkal eleinte a frontról szabadságra utazó katonákat szállították. Innét fakad a vagonok beceneve is: "Landserschlafwagen", amit magyarra "baka-háló"-nak fordíthatunk.


A háború vége a legkülönbözőbb országokban érte az éppen maradt vagonokat. Egy közülük teljes épségben Magyarországon maradt és rövid időn belül a MÁV állományába került.

Nagyon hamar megfelelő feladatot is találtak a számára. A MÁV Szimfonikus Zenekart 1945. május. 1-én alapította Varga László, a MÁV akkori elnök-vezérigazgatója. A zenekar megalapításával a zenén keresztül kívánta a kultúrát a tömegekhez eljuttatni, akiknek egyébként nem lett volna lehetőségük egy koncertet meglátogatni. Szükség is volt erre a kezdeményezésre, mert az emberek legalább a koncertek idejére elfeledkezhettek az alig véget ért háború borzalmairól és jelenük nélkülözéseiről. Varga László utasítására - egyéb használható vagon híján - az egykori "baka-hálót" varázsolták rövid idő alatt a lehetőségekhez képest kényelmes hálókocsivá, ami az akár több napos utakon is megfelelő szállást nyújtott a zenészeknek.
Az első útra, a zenekar alapításának évfordulóján, 1946. május elsején került sor, és a körutak egészen 1948 tavaszáig folytatódtak, amikortól a zenekar koncertjeinek már az újjáépített Zeneakadémia adott otthont. A kultúra szélesebb tömegekhez való eljuttatásán kívül komoly politikai propaganda üzenetet is hordozott, amelyet a vagon oldalán olvasható felirat illetve a szakszervezeti jelvény támaszt alá.
A vagont, miután már hálókocsiként már nem volt rá igény, mozgó kiállító teremmé építették át, amelyben főleg a kortárs festményeket, szobrokat és más művészi alkotásokat mutattak be. Így a vagon továbbra is a kultúra szolgálatában maradt.

Külföldi partnerünk hozzájárult, hogy az elkészült, szigorúan limitált klub-modell szériából 10 darabot a hazai modellgyűjtők számára is elérhetővé tegyünk.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
24174
"Kulturvonat"
174
epII-III
2016. január 30.
       
nagyítható képek
 
A modell kizárólag a QuaBLA Modelltől lehet megvásárolni.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató
Ónozó György MÁV-vezérigazgató (1988. május 19. – 1989. február 15.) kezdeményezésére a nemzetközi forgalmú gyorsvonati kocsik feljáróajtajait narancsra festették, hogy ezzel is a közlekedésbiztonságát növeljék. A közvélemény a típus alapján ezt a korszakot mindig is „oranzsajtósnak” nevezte.

Az eredeti járművek beszerzése 1978-ban 59-41 középszámmal (30db) történt az NDK-ból. A fekvőhelyes kocsik keresztül-kasul futkároztak az OSZZSD-tagországok vasútjain, főleg a gyakran félnapos késéssel közlekedő Fekte-tengeri idényvonatokban.

Jelen modellkiadásunkban ez a kettő kocsitípus szerepel. Bármilyen korabeli dízel- és villamos mozdony mögé, mindenféle nemzetközi vonatba besorozható. A feliratok – az eredeti kivitelnek megfelelően – mind fehér színűek.

Külön köszönet illeti Zlatnyik Ferencet szakmai segítségéért.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.
a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
22881
Bc
51 55 59-41 013-6
epIV
2016. január 30.
22882
Bc
51 55 59-41 017-7
epIV
2016. január 30.
       
nagyítható képek
 
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató

Hosszas előkészítő munka előzte meg jelen kiadásunkat.
A Dunakeszi Járműjavító Kft-vel szoros együttműködésben jött létre az elővárosi modellcsaládunk.

A modellek fröccsöntött műanyag technológiával készülnek. A felújított Bhv elővárosi kocsikat piros csíkkal különböztették meg a járműpark többi részétől.
A csíkozás nem túl idegen, az elővárosban ugyanis a '80-as évek végétől megjelentek a BDV villamos motorvonatok, normál kék alapfestéssel és szürke csíkkal az oldalukon. A Bhv-k oldalán azonban a piros csík ekkor még azért állt furcsán, mert forgalomban voltak még más vasúti kocsik is, amiken megkülönböztetésül piros csíkot használtak: a postakocsik! A posták aztán a postavonatok leállítását követően többnyire Makón végezték, így a piros csík csak az elővárosban maradt meg, de a vasutas köznyelv szépen átvette a "posta-Bhv" elnevezést, és azóta is így hivatkozunk a piros csíkos Bhv kocsikra. (forrás: http://hovamegyavonat.blog.hu)

A 21311 és a 21322 cikkszámú kocsijaink (vezérlő és betétkocsi) csak szettben, míg a 21324 cikkszámú kocsi szólóban is megvásárolható!

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.  

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21311
55 55 80-05 422-7
epV
2015. december 13.
21322
55 55 20-05 748-8
epV
2015. december 13.
21324
55 55 20-05 751-2
epV
2015. december 13.
       
nagyítható képek
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató

Amikor megláttam Iván Zoltán fotóját, még a szememnek sem hittem, hiszen ilyen kocsija nem volt a MÁV-nak!
Közben kiderítettem, hogy a hatvanas évek elején a Román vagongyár bizony szállított tegotex oldalborítású Ggs kocsikat. Amelyek akkor Gye sorozatként érkeztek a hazai hálózatra.

A sorozat legutolsó, az ötödik korszakra jellemző színvilágát, Kiskunmajsa környékén sikerült Iván Zoltánnak lencsevégre kapni.

Expressz

Ezerkilencszázkilencvenegyben Tatabánya állomáson fotóztam a sárga ajtós Ggs kocsikat. Láttam már ezt a típust személyvonatok végén, de tehervonatokban besorozva egyaránt. A MÁV a nyolcvanas évek végén vezette be, új szolgáltatásként. Az eredeti kocsival megegyező kialakítású modell, kiválóan illeszkedik a korszakra jellemző valamennyi vonattípushoz.
A modellen számos átalakítást végeztünk, a tetőt hosszbordáztuk, az ajtót kicseréltük. A kocsi alvázán új elemként a Ggs kocsikra jellemző lépcsőket helyeztünk el. Ezt a kocsitípust elkészítettük hagyományos Tivelux festéssel, ám de vízszintes bordájú változatban is.

A friss fővizsgás kocsi érdekessége a szekrénytől minimális árnyalattal eltérő színű ajtó, amelyet a revíziókor új elemként cseréltek.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.  

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
32931
Ggs
02 55 147 4039-5
epIV
2015. szeptember 30.
31373
Ggs
22 55 148 3006-9
epV
2015. szeptember 30.
31374
Ggs
42 55 148 3466-1
epV
2015. szeptember 30.
31375
Ggs
22 55 148 3214-9
epV
2015. szeptember 30.
       
nagyítható képek
 
A modellekről további képeket talál a Facebook oldalunkon.

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató

Több mint húsz évet dolgoztam Almásfüzitőn tartálykocsikkal, ez annak apropójaként jutott eszembe, hogy idén tavasszal kezembe került egy Piko gyártású harmadkorszakos modell.
A feliratozás szerint Almásfüzitő volt a honállomása. Napokig nem is foglalkoztam vele, aztán megnéztem az archívumomat, mert rémlett a kocsi.

Fotóztam hasonlót, amikor a molos gyári gép rendezte a kocsikat az állomáson sok-sok évvel ezelőtt. Elővettem a képeket, és megdöbbenve vettem észre, hogy a fotón szereplő kocsi, azonos a modellel.
Azonban a modell harmadik, az én fotóm pedig negyedik korszakban mutatja ugyanazt a járművet. A tartálytesten olvasható az 573 037-es pályaszám a pattogzó festés alatt.
Ezért arra jutottam, hogy elkészítem a kocsit harmadik, és negyedik korszakban is. A hatszámjegyű modell az eredeti kivitelt mutatja, a kocsi 1961-ben kapott revíziójakor, amely éppen tíz éve szolgált a hazai hálózaton. 1968-ban az adattáblát nagyobbra cserélték, felfestették az új feliratokat is. A feliratozás a tartálytestet is érintette, hiszen még 1962-ben egyesült a szőnyi és a füzitői finomító.
Mindkét modellen módosítottuk a trepnit, maratottra cseréltük, a tartálytesten elhelyeztük a fűtőkígyó csatlakozóját is.

Már éppen „megnyugodtam”, hogy ebből a kocsitípusból, melyet a negyvenes évek elején építettek Németországban, nem találok olyat, amit ki lehetne adni. Tévedtem.
A zöld albumban megtaláltam a füzitői kocsi egyik rokonát, igaz már ötödik korszakos változatban. Legyen akkor meg ez a típus abban a variánsban is! Viszont ez nem fékbódés, hanem csak fékhidas, és mivel a gyári alkatrészek nem feleltek meg az eredetinek, maratott hidat kapott. A fűtőkígyó csatlakozója is külön elemként került felhelyezésre.

És még nincs vége! Később megtudtam, a zöld kocsi előző, negyedik korszakos pályaszámát, ezért azt is megcsináltuk, hiszen ez a kocsi passzol az almásfüzítői kiadáshoz.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.  

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
33012
573 037
epIII
2015. szeptember 3.
32016
20 55 005 5107-7
epIV
2015. szeptember 3.
32017
20 55 755 00074
epIV
2015. szeptember 3.
31948
30 55 706 0510-8
epV
2015. szeptember 3.
       
nagyítható képek
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató

Sokat köszönhetek nagyapámnak, aki a bicskei gyermekkori nyaralásaim alkalmával a délutáni biciklizés folyamán mindig elkanyarodott, ahogy Ő emlegette a „vasútpartra”.
A vasútpart a Bicske-alsó megállóhelyet jelentette, ahol órákon át néztük az eldübörgő tehervonatokat. Ezen emlékek közül a legjobban a börtönrácsos Szilikre és a végeláthatatlan G szerelvényekre emlékszem leginkább. Két dolgot megkedveltetett velem, a kerékpározást és a vasutat.

Mindig is szerettem volna olyan G kocsit készíteni, amilyet még nem csinált senki sem. A gyári és a kisszériás készítők modelljeiről mindig hiányzott valami – egy bárcatartó, egy lépcső – és nem utolsósorban az 1968 utáni években a MÁV-kocsikra jellemző átépített ajtó.

Ezért hát Ggs kocsikat jelentetünk meg a közeljövőben, többféle variánsban. A most kiadott két változatból az egyik a harmadik korszakos eredeti állapotú, Bukarestben épült járművet mutatja. A kocsit 1959-ben revizionálták. A kocsitípusból 160 darabot vásároltak, melyet a Gye 106000–106159-es pályaszámtartományba soroltak be.

A sorozatunk második modellje már a negyedik korszakot jeleníti meg, az 1978-as állapotnak megfelelően. Ez a kocsi Wrocłavból érkezett 1960-ban 500 darabos mennyiségben, besorolása 104000–104499-ig terjedt. 1968-as átszámozása után 149 3500 – 149 3999-es tartományt kapta. E típusból szép számmal előfordult fékbódés kivitel is. Az oldalajtót az összes állagban lévő Ggs sorozatú kocsin főjavították, megerősített oldalkeretet kapott valamennyi.
A modellen maratott alkatrészekkel építettük át Fleischmann cég bázisára készült járművet. Az ajtót az eredeti kivitelnek megfelelően kicseréltük, a komphorgot sem felejtettük le a kocsi sarkairól. Az oldalajtókat nyitható kivitelben készítettük el.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.  

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
32930
22 55 149 3703-8
epIV
2015. augusztus 8.
33924
106 091
epIII
2015. augusztus 8.
       
nagyítható képek
 
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató

A TRAXX egy platformalapú villamos- és dízelmozdonycsalád, melyet a Bombardier Transportation gyárt. A rövidítés a Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility angol kifejezésből ered.

Az államvasutak 2007 őszén írt ki egy új villamos mozdony beszerzési pályázatot. A pályázatra a Siemens az EuroSprinterrel, az Alstom a Alstom Prima és a Bombardier Transportation a TRAXX mozdonycsaláddal jelentkezett.
A pályázatot a Bombardier cég nyerte, így ők szállították a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. részére a 25 db többáramnemű mozdonyt. A 2008. november 25-én megrendelt mozdonyok első példánya 2010 október 23-án érkezett meg.

Piko bázisból készítettünk három variánst, mely a Modell&Hobby különkiadásaként jelenik meg.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.  

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
21484
91 55 0480 013-6
H-Start
epVI
2015. július 11.
21485
91 55 0480 004-5
H-Trakció
epVI
2015. július 11.
21486
91 55 0480 020-1
H-Start
epVI
2015. július 11.
nagyítható képek
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
modell
bemutató

1981-et mutatott a naptár.

Az iskolában menő dolognak számított, ha valakinek PIKO modellvasútja lehetett, pláne ha a gyűjteményében magyar kocsit is találtunk.
Balogh Pistinek volt egy fedett G kocsija, amit a szobában összerakott körpályán mindig nagy csodálattal szemléltünk.
A rokonok, barátok NDK-ból hazajövet mindig hoztak egy kis csemegét. De MÁV-kocsi nemigen volt köztük. Pesten a boltokban is hiány mutatkozott. Sajnos nekem sem volt meg a G kocsi, sok sok év után, sikerült beszerezni egy viharvert modellt, de mai szemmel ez már csak a régi dolgok felidézésére jó.

A kocsitípust a PIKO 1965-ben adta ki nagy sikerrel több vasúttársaság variánsában 5/161-20.sz megrendelőszámmal. A történelmi fél évszázados évforduló alkalmából adjuk ki a harmadik korszakos sorozataink folytatásaként ugyanazon járművet, mint egy emléket állítva a régi időknek.

Külön köszönetet illeti Bocsa Tamást szakmai segítségéért.

Ha tetszett az újdonság, lájkoljon és kövessen minket a Facebookon, ahol további érdekességeket, részleteket talál.  

a modell
adatai
cikkszám
jármű adatai
megjelenés dátuma
termékcsoport
33925
Gu 146417
epIII
2015. június 15.
nagyítható képek
   
 
A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben vagy az info@quabla.hu e-mail címen álluk rendelkezésükre.
 
 
     
   
  © www.quablamodell.hu 1995-2016
utoljára módosítva: